Advies route 3 weken met peuter

  • Seher

    Hi allemaal,

    September gaan wij met een peuter van 2 jaar 3 weken naar Costa Rica. Kunnen jullie ons helpen met de route? We hebben nu dit in gedachten:

    San Jose (2) en dan dagexcursie naar Irazú Volcano, Los Angeles Basilica Cartago and Orosi valley

    Tortuguero (2)

    Puerto Viejo de Talamanca (4)

    Sarapiqui (1)

    Boca Tapada (2)?

    La Fortuna (2)

    Rincon de la vieja (2)

    Monteverde (2)

    San Gerardo de dota of Orosi vallei (2)?

    Ojochal (3)

    San Jose (1) 

    Ik heb nog 2 dagen om in te vullen, twijfel over het volgende:

    - Zal ik Boca Tapada of San Gerardo de dota of Orosi vallei toevoegen aan de route?

    - Zelf dacht ik aan Boca Tapada en om de Orosi vallei als dagexcursie te doen vanuit San Jose. Zag dat Dos Palmas (Peter) een tour Irazú Volcano, Los Angeles Basilica Cartago and Orosi valley Tour aanbiedt (verblijf bij Dos Palmas moeten we nog regelen J) of is t toch echt de moeite waard om in Orosi vallei te overnachten?

    - Zo ja kunnen we dan beter verblijven in San Gerardo de dota of Orosi valley? - Zou ook La Fortuna over kunnen slaan? Lees daar niet al te enthousiaste verhalen over. Dan hebben we nog 2 dagen om elders in te vullen.

    - Zijn de aantal dagen per plek een beetje te doen? 

    Kortom, wie kan ons adviseren J mag over alles. Alvast bedankt voor de moeite!!

    Groet,

    Seher

  • Johan

    La Fortuna is inderdaad erg toeristisch.

    Je zou er 1 nacht kunnen verblijven om de reistijd naar Rincon te halveren.

    Boca Tapáda is een vogelparadijs. Niet overslaan.

    Indien je de nacht in San Jose en de nacht in La Fortuna gebruikt voor de Orosi vallei,

    dan kun je van daaruit oa.de Irazu bezoeken.

    De volgorde is dan beter: Rincon, Monteverde, Ojochal en via het centrale massief

    naar de Orosivallei. Dan hoef je alleen op de laatste dag San José te kruisen.

    Indien je de langere reistijd van Boca Tapada naar Rincon geen probleem vindt,

    dan kun je tussen Ojochal en Orosi nog een nacht in San Gerardo doorbrengen om de quetzal te zien.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • Seher

    Hoi Johan,

    Bedankt voor je reactie. We hebben Boca Tapada toegevoegd aan de reis.

    Groetjes Seher