Rondreizen met OV

  • Charlotte

    Hallo! Over 6 weken ga ik naar Costa Rica. (Ik vlieg op San José) Ik heb geen huurauto ter beschikking en wil zoveel mogelijk met OV doen, Wanneer dit heel onhandig wordt is een shuttle-bus ook een optie. Ik had het idee in 3 weken naar de volgende bestemmingen/NP te gaan: 

    Corcovado,  Manual Antonio, Monteverde, La  fortuna, Tortuguero en Puerto Viejo 

    Qua tijd moet dit prima haalbaar zijn, maar ik kom maar niet tot een logische route. Bijna alle routes die ik online vind gaan uit van een huurauto en hoewel de afstanden relatief klein zijn lijk ik elke keer minimaal 6/7 uur in de bus te moeten zitten. (ook met shuttle). Kan iemand mij adviseren over een volgorde? Of misschien moet ik één (of meerdere) van deze bestemmingen aanpassen waardoor er een logischere OV-route volgt? 

    Alvast bedankt!!

  • Sven

    Hi Charlotte,

    Zelf ga ik deze zomer naar Costa Rica en wil net als jij zoveel mogelijk met het OV doen. Als het echt te lang wordt nemen we een shuttle. We hebben onze route al goed uitgezocht en hij lijkt op de jouwe! Hier de volgorde hoe je het naar mijn idee het beste kunt doen:

    - San José

    - Puerto Viejo (met rechtstreekse lokale bus vanuit San José, ongeveer 5 uur reizen)

    - Tortuguero (wellicht kun je de tour boeken met Exploradores Outdoors, makkelijk te vinden via google. HIer zit dan gelijk shuttle pick-up van Puerto Viejo naar Tortuguero bij en drop-off in van Tortuguero naar La Fortuna. Zo haan wij het deze zomer ook doen maar dan de andere kant op. Qua prijs vind ik het ook nog meevallen).

    -La Fortuna

    -Monteverde (vanuit La Fortuna met shuttle-boot-shuttle combinatie. Schijnt dat dit ter plekke overal wordt aangeboden. Ongeveer 3 tot 4 uur reizen. Ook dit kun je googelen.)

    -Manuel Antonio (vanuit Monteverde met de lokale bus naar Puntarenas en daar overstappen naar Quepos/Manuel Antonio. Dit is wel 2x 3 uur in de bus.

    -Van Manuel Antonio naar Drake Bay of Puerto Jimenez bij Corcovado. Dit is een lange reis van (bijna) een hele dag. Voor Drake Bay moet je met de bus naar Dominical, dan bus naar Palmar, dan boot naar Sierpe. Als je voor Puerto Jimenez kiest neem je de bus van Manuel Antonio naar Golfito en neem je daar de boot naar Puerto Jimenez.

    -San Jose (Vanuit Drake Bay boot naar Sierpe, bus naar Palmar, bus naar San José en vanuit Puerto Jimenez rechtstreekse bus naar San José. Reken hiervoor ook (bijna) een hele dag reizen.

  • Sven

    Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de route de andere kant op te doen! ;)

  • Charlotte

    Top, bedankt voor je reactie! Voor tortuguero was ik inderdaad net achter (via facebook) dat je je inderdaad ergens kan ophalen en op de terug ergens anders kan afzetten. Maar deze volgorde is dan wel weer interessant. Ik ga het even op een rijtje zetten ;-) alvast een fijne reis!