Geld pinnen bij sommige banken met ING betaalpassen.

  • abel

    Tot vorig jaar was het bij de meeste banken in Costa Rica, bijv. de BCR-bank, niet mogelijk om geld te pinnen met een ING betaalpas. Soms is dat verdomd lastig als je in een klein plaatsje zit waar je meestal alleen maar een BCR bank hebt. Dan ben je op je Creditkaart aangewezen. Wie heeft er meer recente ervaring, hoe is dat op dit ogenblik?

    MVG,

    Abel

  • Otto

    Er komen steeds meer banken bij. Over het algemeen werkt de Banco Nacional het beste.

    Mocht je alsnog geen geld kunnen pinnen, kun je altijd nog naar binnen gaan (paspoort meenemen!)

    Soms kun je maar een beperkt bedrag pinnen, maar je kunt altijd meerdere keren achter elkaar pinnen.

    Otto
    costarica-rondreis.nl
  • abel

    Anja&Otto

    Er komen steeds meer banken bij. Over het algemeen werkt de Banco Nacional het beste.

    Mocht je alsnog geen geld kunnen pinnen, kun je altijd nog naar binnen gaan (paspoort meenemen!)

    Soms kun je maar een beperkt bedrag pinnen, maar je kunt altijd meerdere keren achter elkaar pinnen.

    Ok, binnen binnen kun je altijd geld halen met je creditcards maar niet met je betaalpas. Bovendien mijn creditcards werken buiten prima met een pincode, maar een betaalpas is gratis en kent geen beperkingen/ maandelijkse limieten. Ik neem aan dat de betaalpas nog steeds niet werkt bij de BCR-bank? Ik ga o.a. naar Cahuita en Puerto Viejo en daar heb/had je alleen maar el BCR.