credit card

  • roel

    Hallo allemaal,

    even een vraagje, ik ben begonnen met het boeken van hotels en hostels.

    nu wordt er telkens gevraafd om mijn CC nummer en expiring date van mijn CC.

    Aangezien ik niet veel ervaring heb met het boeken van hotels met een credit card vroeg ik mij af of dit de normale gang van zaken is.

    of te wel; kan ik dit nummer gewoon via een email sturen en wat zijn de risico's van eventueel misbruik.

    gr roel

  • Ruud & Odette, Pl.Coco, CR

    Het komt vaker voor, dat er bij boeking gevraagd wordt om creditcard gegevens. Niet ieder hotel doet het, maar sommige wel. Sommige doen het via een boekingsformulier (en/of beveiligde pagina), andere willen dat je de gegevens doorbelt, faxt of emailt. We zouden je adviseren de CC gegevens liever te faxen dan per email te sturen, dat is nét even veiliger. En als je reserveert met je CC, dan moet je natuurlijk niet vergeten te vragen om een reserveringsnummer of schriftelijke bevestiging van de reservering.

    Voor de gevolgen van eventueel misbruik kun je het best even contact opnemen met je bank en/of CC maatschappij.

    Veel plezier in Costa Rica. Groeten,

    Ruud en Odette, Playas del Coco, Costa Rica

    www.smartmovecr.com

  • Ilse

    Hoi Roel,

    Deze vraag stelden wij ons zelf ook voor onze reis naar Zuid-Afrika. Wij hebben ervoor gekozen om in een pdf bestand ons creditcard nummer en geldigheidsdatum en de reservering waarvoor te vermelden. Dit hebben we gemaild.

    De 3 cijfers van de achterkant van je CC hebben we in een aparte mail verstuurd.

    Bij eventueel misbruik moet de ontvanger van de gegevens, aan kunnen tonen dat jij er toestemming voor gegeven hebt, en dat maak je hen dan lastig.

    Vaak is het zo dat ze deze gegevens willen hebben als back-up. Zodat ze in het geval dat je niet, komt ze je kunnen belasten.

    Suc-6 ermee,

    groeten Ilse

  • Simon

    geef je creditcard nummer maar

    dan weet ik hoe ik je verder moet helpen

    ik ben te vertrouwen hoor