malaria

  • Peter

    Ik ben gisteren bij het inentingencentrum op schiphol geweest en zij raden mij geen malariatabletten aan terwijl ik nadrukkelijk heb gezegd dat ik de wouden in ga waaronder tortuequego en corcovado.

    Zelf voel ik mij hier niet zo lekker bij.

    Wat is jullie mening en advies hierin?

    Groetjes.

  • marlies

    hetzelfde advies kregen we bij de ggd, vorige week. Goed smeren met antimug is voldoende werd gezegd. (deet)

  • Mick

    Kijk, het valt wel mee met de muggen daar, behalve als je op donkere, zompige stukjes bent en langgg (!) stilstaat, anders wordt je sowieso niet gestoken - in die andere gevallen gewoon wat DEET spuiten, maar dat hoeft zelfs niet perse, malaria is geen issue daar…begin er ook niet over of ze lachen je geheid uit.Puravida!

  • Susanne

    Malaria is geen probleem, maar zorg wel dat je je goed insmeert, want vorig jaar hadden een paar vrienden van mij dengue gekregen, en daar wordt je erg ziek van!!

    Groetjes

  • jan & ili

    Dag Peter,

    Met regelmaat worden wij benaderd met vragen over malaria etc. Zelf ben ik een van die personen die altijd en overal wel ergens gestoken word door muggen en andere insekten, maar na bijna 9 jaar hier te wonen en rond te reizen heb ik gelukkig nog nooit malaria of dengue (knokkelkoorts) opgelopen. Wel bescherm ik mij tegen insekten als ik de jungle in ga of op plaatsen waar veel muggen zijn met een anti muggen spray. Ik gebruik al jaren de spuitbus OFF Deep Forest (groen) van Johnson die hier vrijwel overal verkrijgbaar is in supermarkten of apotheken. Dus ik begrijp je bezorgdheid, maar het valt in de praktijk wel mee.

    Veel plezier in Costa Rica!!

    Jan & ili

    www.elcolibri47.com

  • Anita

    Wij hebben hetzelfde te horen gekregen van de GGD, malariatabletten niet noodzakelijk. En ik heb er ook helemaal geen last van gehad in Costa Rica… muggen vinden mij niet zo lekker hihi

  • Doret

    Wij mogen op dit moment nog even genieten van onze laatste dagen in costa rica. We hebben een prachtige tijd gehad en veel parken bezocht. Vooral tijdens wandelingen in de parken hadden we geregeld last van muggen. Wij hebben ons steeds beschermd met deet, wat op zich goed werkt als je het maar tijdig opsmeert. Een goede tip is om de spray niet rechtstreeks op je huid te spuiten als je in een park rondloopt maar eerst op je hand, zo voorkom je dat kwetsbare soorten zoals kikkers met de deet in aanraking komen.

    Veel plezier, het is echt genieten ook met een paar muggenbulten. Doret

  • Zinaida

    Hoi Peter,

    Ik ben een half jaar in Costa Rica geweest en ik werd overal gestoken.

    Deet hielp bij mij echt niet. Zoals eerder gezegd kun je OFF proberen, overal te koop.

    Wat ik zou aanraden ipv Deet is green tea ginseng oil. Dit is te koop in Nederland en als je daar een paar druppeltjes van op je lijf smeert, komt er geen insect meer bij je in de buurt, echt een wondermiddel + het is nog goed voor je huid ook en ruikt lekker, maar dat vinden de insectjes niet haha

    Succes ermee en veel plezier in Costa Rica

    Groetjes Zinaida

    ps Er is echt geen malaria mug te vinden..

  • Thea

    Waar kan ik green tea ginseng oil kopen ?