overnachting aankomst

  • Pieter

    Wij zijn op zoek naar een accomodatie voor de eerste (twee) nachten in de buurt van San Jose/ vliegveld. Liever niet in San Jose zelf.

    We hebben al even op dit forum rondgekeken en kwamen deze drie al tegen:

    - Dos Palmas

    - El Colibri

    - Orquideasinn

    Heeft iemand ervaring met een van deze drie accomodaties (of mischien andere)?? Hoor graag wat van iemand die al eens overnacht heeft hier.

    Hartelijk dank voor de moeite.

    Pieter

  • Nick

    Hoi Pieter,

    Ik kan je zeker Dos Palmas aanraden. Hele aardige mensen, heel fijn idee dat iemand je opwacht op het vliegveld (ook al heb je vertraging), ze kun\nen een auto voor je regelen (hier kan je het echt niet zelf voor regelen!!), je bent binnen no time bij je appartement (als je een vroege vlucht hebt vindt je op loopafstand restaurantjes), goed ontbijt. Kortom gewoon goed. Met de andere twee heb ik geen ervaring maar waarom verder zoeken als je iets goeds gevonden hebt.

    Groeten

    Nick

  • Marian

    Ook wij zijn (in juli) in Dos Palmas geweest (eerste 2 nachten en de laatste): het is heel dicht bij het vliegveld en Peter heeft ons gehaald en gebracht. Heel aardige mensen Peter en Flor. Peter heeft voor ons de autohuur geregeld, er zitten veel verhuurders bij hem in de straat. Echt een aanrader dus!

    Marian

  • Linny

    Hoi Pieter,

    wij hebben zowel bij el colibri als Dos Palmas overnacht en beiden hebben hun voordelen. Dos Palmas is heel dichtbij echt vliegveld (wat dus ook een nadeel is qua geluidsoverlast) en El colibri is wat verder weg (maar wel lekker rustig!)

    Net wat je het belangrijkst vind dus…

    Groetjes, Linny

  • Pieter

    Hoi Linny,

    Zou je me iets meer kunnen vertellen over de ligging van beide?

    Vanuit welke locatie is het beter/makkelijker dingen te bereiken en te regelen?(Paos/Tortuguero/La Paz/ autohuur etc)

    Groeten

    Pieter

  • Linny

    hoi Pieter,

    dit is vanuit beide hotels goed te regelen hoor. Wat wil je doen? Met de auto naar La Paz en Poas, of wil je dat met openbaar vervoer doen? Als je een auto wilt huren (kan je gewoon vanuit nederland regelen) dan komen ze het bij je hotel afleveren als je wilt. Peter heeft goede afspraken gemaakt met een autoverhuurbedrijf dus kan een goede prijs regelen.

    Wij hebben beide keren alles met de auto gedaan, maar misschien dat er nog anderen zijn die je kunnen vertellen hoe je daar kan komen met openbaar vervoer. Het staat waarschijnlijk ook wel op deze pagina hoe je dat kan regelen.

    Succes!

    Linny

  • Nicoline

    Hoi Pieter,

    Wat het openbaar vervoer betreft naar de Poas, dat is heel goed te doen. Vanaf de Poas gaat er geen bus naar La Paz, daarvandaan moet je een taxi nemen of liften. Het is wel de moeite waard om ze allebei te bekijken.

    Ik weet een hele leuke Nederlandse gids die je alles over de Poas en La Paz kan vertellen, met hem heb je een hele leuke dag voor niet al te veel geld.

    Ik kan je met hem in contact brengen.

    Groetjes,

    Nicoline van der Steen

    www.lagaritabedandbreakfast.com

  • tanja

    een echte aanrader vind ik La Garita Bed&Breakfast!

    wordt gerund door Ard en Nicoline, een enthousiast jong Nederlands stel

    ze zijn heel behulpzaam (kunnen ook autohuur en leuke excursies e.d. voor je regelen)

    de B&B ligt heerlijk rustig, echt heel mooi (heel nieuw ook!), zwembad in de prachtige tuin, goed verzorgd en zo kan ik nog wel even doorgaan

    wij zijn hier eind november geweest voor 3 nachten (wij waren toevallig de eerste gasten dus dat maakte het extra bijzonder!)

    wij zijn 's nachts geland maar Ard stond keurig op ons te wachten op het vliegveld

    slechts 10 min. rijden vanaf het vliegveld en geen last van geluid van overvliegend verkeer

    Alajuela is ook goed te bezoeken vanuit La Garita

    leuke plaats om rond te lopen en je kunt er prima eten voor niet teveel geld

    vanuit La Garita zijn wij ook naar Poas geweest, met het openbaar vervoer en een stukje met de taxi

    heel goed te doen en niet duur

    La Paz hebben wij helaas niet gezien (vanwege tijdgebrek) maar zou prachtig moeten zijn

    dus ik zou zeggen, check www.lagaritabedandbreakfast.com eens

    ik weet zeker dat je het er geweldig zult vinden!

    gr, tanja

  • Mark

    Heb bij charly's in Allejuela geslapen, aardig hotel om de eerste nacht door te brengen. Indien je vooraf reserveerd kan je aangeven dat ze een taxi voor je regelen, word je netjes voor de deur afgezet.

    Allejuela is vlakbij het vliegveld 10 minuutjes afhankelijk van aankomst tijd en dus drukte.

  • Peter

    Dos Palmas is de beste optie.

    Als tweede zou ik El Colibri kiezen.

    Succes