jullie ervaring?

  • Pasca (van John)

    Hoi allemaal,

    wij hebben voor onze reis naar CR 2 rugzakken aangeschaft. Geen gedoe met koffers deze keer, dachten we. Nu horen we dat we beter de koffers kunnen meenemen omdat rugzakken vaak worden opengemaakt op het vliegveld, zowel in Amerika als in CR. Wat is jullie ervaring hiermee?

    groetjes Pasca

  • Augustinus Linssen

    Bang voor dieven of de douane? De douane in Costa Rica is heel gemakkelijk. Als je via Martinair gaat je bagage niet door de douane in Miami.

    Augustinus Linssen

    www.sabalito.com

  • Goort

    Rugzak is erg gemakkelijk vooral bij het stapelen op het dak van de bussen in CR

    Verder geeft men het advies om de tassen en koffers niet op slot te doen als je Via Miami reist.

    Ze zullen echt niet kijken of er iets te pikken valt.

  • Johan

    Beste Pasca,

    Rugzakken zijn heel prettig bij een reis door Costa Rica.

    Bij de overstap in de V.S. maken ze zowel rugzakken als koffers open.

    Je moet ze dus niet op slot doen. De douane in de V.S. breekt dan het slot open en legt er een vriendelijk briefje in dat men voor jullie eigen veiligheid de inhoud heeft gecontrolleerd. En dat men niet verantwoord is voor de schade aan de koffer.

    Mij is het ook een keer overkomen. De kleren hingen eruit. De koffer total loss en alles bijeengehouden met inpaktape.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • Bas

    Hoi Pasca,

    inderdaad niet je koffer of rugzak afsluiten. Ik ga altijd lekker met de rugzak, doe er een speciale zak omheen en sluit deze af met tie-wraps. Geeft je toch een beetje veilig gevoel dat ze niet snel iets in je rugzak kunnen stoppen en je loopt niet de kans dat ze je rugzak aan gort snijden.

    Gr. Bas

  • Pasca (van John)

    Hoi!

    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het worden toch de rugzakken, niet afgesloten en inderdaad met een extra zak er omheen!

    Goeie tips, nogmaals dank je wel!

    groetjes Pasca

  • Mark

    Jatten doen ze bij de douane niet, wij hadden grote sporttas met kleding mee afgesloten met een hangslotje, die was er wel af zagen we op het vliegveld in CR, niks eruit natuurlijk. Tevens een backpack rugzak mee, geen enkel probleem alleen viel hij onder afwijkende bagage wegens de vorm.

    Je tas word in Miami wel degelijk gechecked, zit er een mooi stikkertje op je adres label.

  • nanda

    Hallo allemaal

    wij vertrekken binnenkort naar cr, en ik bn ook nit van plan om mijn koffer op slot te doen, maar ik ben zo bang dat er iets in gestopt word..is het misschien verstandig om je koffer te laten sealen??dat kunnen ze bij de douane er altijd nog afknippen toch?