Accomodatie Cahuita en Puerto Vieja

  • P&C

    Weet iemand leuke en betaalbare accomodatie in Cahuita en Puerto Vieja? Het belangrijkste is dat het schoon is en wel sfeervol. Het hoeft niet luxe te zijn.

  • Helen

    Ik weet je budget niet, maar een zeer sfeervolle accomodatie vinden wij Azania Bungalows (met zwembad) in Puerto Viejo. ze hebben een site.

    P&C schreef:

    >

    > Weet iemand leuke en betaalbare accomodatie in Cahuita en

    > Puerto Vieja? Het belangrijkste is dat het schoon is en wel

    > sfeervol. Het hoeft niet luxe te zijn.

  • P&C

    Kan je ook het internetadres geven van Azania bungalows, ik kon het zelf niet vinden. Weet je ook hoe de prijzen liggen begin april?

    Eventueel andere accomodatie is ook welkom.

  • louis

    Puerto Viejo is in een paar jaar snel veranderd in een drukke en toeristische plaats, waarvan veel in buitenlandse handen is gevallen, dus de prijzen zijn enorm gestegen. Ook is er een behoorlijke hoge bezettingsgraad, hou daar rekening mee. Goedkoop kun je nog overnachten in Cabinas Popular. Je betaalt $10,- (nog?) voor een cabina bestaande uit een kamer en een keukentje met vries/koelkast. Dat laatste moet je ff vooraf vragen aan de receptie. De bezettingsgraad is hier, bij uitzondering, erg laag. Verder heeft hotel Maritza nog redelijk betaalbare, eenvoudige cabinas met koelkastje.

    Cahuita is veel authentieker en rustiger, dus ook goedkoper, zonder dat het saai is. Ik vind het hier veel prettiger toeven. Voor een prikkie kun je met een taxi 12 km effe verderop naar Puerto Viejo voor het ruigere nachtleven. Aantrekkelijk maar nog wel betaalbaar is bijvoorbeeld Hotel Park National gelegen aan het bounty strand met uitzicht op de jungle van National Park. Verder liggen heel overzichtelijk bijvoorbeeld aan de hoofdstraat, dicht bij het bounty-strand, redelijk veel Cabinas met ongeveer dezelfde lagere prijzen. Het is in Cahuita over het algemeen niet zo moeilijk om snel iets geschikts te vinden voor een nog betaalbare prijs.

    Trouwens, als je meer informatie wilt, mail me dan. Anders veel plezier.

    Tip: Als je de kans krijgt, wees zo snel mogelijk weg uit San José, het is een drukke en dampende stad waar weinig te zien valt. Iedere minuut na één overnachting na aankomst is verspilling.

    Louis

    info@cahuita.biz

  • Marjolein & Jan Hein

    Hallo,

    Wij wonen in Puerto Viejo en er zijn naar onze mening veel leuke en betaalbare accomodaties. Coconut Grove, nette kamer 2 twee-persoonsbedden met klamboe en een ruime badkamer voor zo', 25 dollar. Escape Caribena mooie huisjes aan zee met alles erop en eraan voor zo'n 45 $. Het centrum van Puerto Viejo is idd. erg druk, maar op de weg van Puerto Viejo naar Manzanillo vind je veel opties die wat meer in de natuur( hoe verder naar Manzanillo hoe meer wildlife, wakker worden met aapjes in de bomen )en toch dichtbij alle aktie en vooral heerlijke restaurantjes liggen. Ik weet je budget niet maar als je vragen hebt mail me even. Wat betreft San Jose zijn wij het niet met Louis eens, het is een echte Midden Amerikaanse stad waar wij van houden, je hebt er leuke musea en er is veel te doen. Natuurlijk als je maar beperkte tijd hebt en voor al het natuurschoon komt, heb je er niet veel te zoeken.

    Veel plezier.

    Marjolein & Jan Hein

  • Helen

    http://www.azania-costarica.com/

    Dat was toch niet zo moeilijk via google ;)

  • P&C

    Bij mij kwam met googlen de homepage niet zo snel naar voren, vandaar. Bedankt voor de info :-)

  • suzanne

    Cabinas yemanya zijn ook erg leuk! rustige cabinas met keuken en koelkast en heel dicht bij het strand! niet duur!

    Cabinas zijn in de buurt van playa chicita.

  • daphne

    hoi,

    In Cahuita moet je zeker naar Spencers Seaside Lodge. Niet echt heeeel luxe, maar echt de moeite waard!! Het ligt direct aan zee en je hebt geweldig uitzicht op zee en op de palmen in de tuin (met hangmatten natuurlijk!!). In Puerto Viejo ben ik bij Lizard King terecht gekomen (als je uit het centrum richting Rocking J's loopt aan de rechter kant) Was zeer confortabel en rustig en er is een zwembad.

    Veel plezier en pura vida!!

    groetjes Daphne

  • P&C

    Bedankt voor alle info. Hier moet zeker iets leuks tussen zitten :-)