het weer in midden juni

  • Bloem

    hallo allemaal,

    we gaan 19 juni naar Costa Rica! Heb er erg veel zin in. Is wel in het regenseizoen, las ik. Kan iemand meer vertellen over het weer in juni? Schijnt aan de Caribische kust beter te zijn dan elders. Klopt dit?

    Groeten van Bloem

  • Anja&Otto

    Hallo Bloem,

    Laat je niet afschrikken door de regentijd. Meestal is het 's morgens overal droog en zonnig, en gaat het ergens in de middag regenen. Dat is niet erg, het koelt dan lekker een beetje af. Alles is prachtig groen, er is geen stof en overal zijn watervallen. Je wordt ook niet koud van de regen, hooguit nat. Caribisch of andere gebieden maken niet zoveel uit in deze periode. Ergens in juni of juli valt ook de “kleine zomer”, dat is een periode dat het weer wat droger is dan in de rest van het regenseizoen, maar niemand kan van te voren voorspellen wanneer dat zal zijn. Het is net zoiets als de IJsheiligen of de Schaapscheerderskou in Nederland, zal ik maar zeggen.

    Juni is ook niet de ergste regenmaand, in oktober regent het hier in Costa Rica het meest.

    Kortom, neem je poncho mee en geniet van Costa Rica.

    Veel plezier,

    Anja Geesink

    www.elmonofeliz.com

    info@elmonofeliz.com

  • Bloem

    ola Anja en Otto,

    Dank voor jullie reactie. Ben helemaal gerustgesteld en heb ontzettend veel zin in het Costa Rica avontuur! Denk dat ik een poncho ik Costa Rica koop.

    Buenos noches,

    Bloem

  • Nicoline

    Het is hier dan heerlijk weer, vooral in de Central Valley waar wij zitten zijn de regenbuien vrij goed te voorspellen. Sta vroeg op, zoals bijna iedereen hier en dan heb je nog een heerlijk lange dag totdat de regen begint.

    Rijden in de regen is een aparte ervaring, vooral met deze regens.

    Trouwens bij de Hema heb je wegwerp ponchos, die zij heel handig.

    Groetjes en veel plezier.

    Nicoline

    www.lagaritabedandbreakfast.com

  • Jeroen

    koop de poncho bij de Hema, hier heb ik ze tijdens mijn vakantie nog niet gezien. Misschien omdat het droge tijd is?