huurwagen

  • lot

    Wij gaan een wagen huren bij adobe;

    zijn de huurwagens doorgaans uitgerust met de verplichte gevarendriehoeken, startkabels, brandblus, fluo-hesje etc?

  • Elly

    Volgens mij niet, zat er bij ons niet bij !!

    Moet je even mailen met het bedrijf waar je het gaat huren!

    Elly

    Vraag ook of er een koelbox bij zit, is errug handig, lekker vullen met Yellow (ijsblokjes)

  • Henk en Carolien

    Hallo Lot

    Gebruik de zoekfunctie en kijk eens bij Dos Palmas , je zult veel meer informatie vinden over de huur van een auto.

    Er zitten nogal wat prijsverschillen tussen de verhuurders, de verzekering, het krijgen van een gratis gsm, koelbox, of gps het extra bij betalen om een 2de persoon te laten rijden. Laat je goed informeren. Wat betreft de brandblusser en de andere verplichte dingen die per 1 maart zijn ingevoerd. Je moest ze toen hebben, maar de wetten en regels blijven hier heen en weer gaan. Bepaalde dagen mag je niet rijden in San José afhankelijk van je eindcijfer op je kenteken plaat.

    Van de ene trafic police mag je als toerist dan toch rijden en als je pech hebt van de andere krijg je een boete. Mocht je een boete krijgen betaald deze dan nooit aan de agent en laat de boete door sturen naar het verhuur bedrijf.

    Een gps is aan te raden in de grote steden met name handig om de weg te kennen in San José.

    Veel plezier

  • andres de witte

    Ik huur onze auto ook via Peter van Dos Palmas, nu zit ik nog steeds te twijfelen of ik er een volledige verzekering bij neem.

    We gaan ongeveer 3,5 weken, Toyota Rav.

    Waarom zouden jullie het WEL of NIET doen?

    bedankt voor de tips.

    Andres

  • Aline

    Hallo Andres,

    Ook wij hebben een auto via Dos Palmas bij Thriffty gehuurd. We zijn net terug en hebben uiteindelijk de volledige verzekering niet genomen. Wij waren er ook 3,5 week. De premie voor de volledige verzekering komt dan geloof ik op ruim 600 euro extra. Deze verzekering verminderd dan alleen het eigen risico van 750 naar 100 euro. Dus mocht je zoveel schade hebben dan maakt het weinig uit of je verzekering dit betaald of jij zelf. Wij dachten eerst dat je volledig risico had bij de beperkte verzekering maar dit is dus maar 750 euro.

    Huur wel een GPS. Is echt superhandig. Ook van het mobieltje dat we gratis bij de auto kregen en in Costa rica gratis konden bellen hebben we veel plezier gehad.

    Groetjes Aline

  • Sabine Mulderij

    Wij vertrekken over 5 weken naar Costa Rica en hebben de autohuur al geregeld via Peter. Nu zijn wij eigenlijk op zoek naar een geschikte wegenkaart. Zijn deze kaarten in Nederland te koop bij de ANWB? Of kunnen we beter in Costa Rica kijken naar een wegenkaart?

    We willen eigenlijk liever zonder GPS gaan rijden, doen we in Nederland ook en het heeft wel z'n charme om alles zonder te redden. Als we er niet uitkomen vragen we gewoon de weg!

  • andres de witte

    Bedankt Aline,

    Ik ben eruit, neem geen “extra” verzekering.

    Zelf neem ik mijn Garmin navigatie mee, moet hier nog een kaart bestellen.

    costa rica GPS map

    Groeten

    Andres

  • Aline

    Hallo,

    Hoi Andres,

    Zal best goed gaan met de Garmin . De GPS die wij huurden was ook een Garmin en wij zijn nog een Nederlands gezin tegengekomen die hun eigen Garmin GPS gebruikte.

    Hoi Sabine,

    Misschien kan ik je nog van gedachte doen veranderen wat betreft het gebruik van een GPS. Al is je kaart nog zo goed er staan bijna geen wegwijzer borden en als ze er al staan is dit allleen op doorgaande wegen. Met een GPS kun je ook heel makkelijk op zoek naar bijv . een lodge, pinautomaat, eetgelegenheid en noem maar op. Hij geeft ook keurig aan hoe lang je ongeveer over een bepaald traject doet en houd daarbij rekening met het soort wegen (verhard/onverhard) die je zal gebruiken om bij je bestemming te komen. Ik las ook altijd graag kaart maar in Costa Rica is het een heerlijk stukje extra vakantie zo'n ding tot je beschikking te hebben.

    Groetjes Aline

  • JoseL

    Hoi Sabine,

    Wij zijn nu in 3 reizen ruim 6 weken door Costa Rica gereden en hebben bijna alle hoeken van het land gezien. Zonder GPS maar met de charme van het kaartlezen. Daarbij vind ik 8$ per dag best veel geld voor zo'n ding. Natuurlijk kom je overal terecht, ook zonder GPS. Wij hebben alleen rondom San José elke keer moeite om de juiste weg te vinden, sterker nog, we zijn er alle 6 keren verdwaald. De ergste keer was tijdens een gigantische hoosbui de snelweg oprit niet meer kunnen vinden en uiteindelijk via het hart van de stad van oost naar west, vertraging geschat op 4 uur. Maar als je een beetje richtingsgevoel hebt en niet bang bent om een keer te verdwalen dan is het echt geen enkel probleem.

    Groetjes,

    José

  • Sabine Mulderij

    Bedankt voor je reactie Jose! Wij hebben ook al ervaring met het rijden in het buitenland met een gewone ouderwetse kaart. Zijn er ook eigenlijk altijd uitgekomen!

    We zullen het toch gaan proberen met een wegenkaart. We hebben alle tijd en nog geen acomodaties gereserveerd, dus zijn ook flexibel. San Jose zullen we niet aandoen omdat wij direct na aankomst een overnachting in Dos Palmas Airport hebben geboekt. Hierna gaan we de volgende ochtend direct door naar Tortuguero voor een 3 daagse tour. Na de tour halen wij de huurauto op via Peter van Dos Palmas.

    We hebben er al reuze veel zin in en hebben al erg veel info van dit forum kunnen halen!

    Groetjes Sabine