Verkeersboetes in Costa Rica in de nieuwe Verkeerswet

  • Anja en Otto

    ik heb de lijst aangepast en ook andere boetes vermeld. Over een doorgetrokken streep rijden gaat nog steeds heel veel geld kosten, bijna $600 en ook 20 km te hard rijden kost je zo'n $100.

    Anja en Otto

    www.elmonofeliz.com

    On Facebook

  • Eline

    Vandaag helaas boete van 280.000 colones ontvangen voor inhalen bij doorgetrokken streep bij Guapiles.

    Kunnen we hier nog iets tegen ondernemen?

    De agent heeft niet een afkoop som geboden (:P).

    Groeten Eline

  • Mark

    Hoi Eline,

    Voordat je de wet hebt veranderd ben je misschien 5 jaar verder. Er zijn heel erg veel wetten die dringend aan verandering toe zijn. En die staan ook allemaal in de wacht.

    Volgende keer vlak voor bochten niet meer inhalen, helemaal niet als je de weg niet kent en pas dan inhalen als je de komende 1000 meter geen auto of motor in de berm ziet staan.

    Na verloop van tijd weet je precies achter welke boom of bocht die Transito's zich verstoppen!

  • Eline

    Wij moesten onze verkeersboete betalen aan de autoverhuurder.

    Tot onze schrik vernamen we dat we nog eens 30% extra moesten betalen voor het PANI (Children’s welfare agency).

    Dit wilde we eerst verifiëren via google, bellen, rondvragen, maar we kwamen niets tegen wat het tegendeel bewees.

    Dus toch maar dan het hele bedrag betalen, $ 717!

    Alleen mijn creditcard weigerde.

    We zaten ondertussen al ruim een uur met de autoverhuurder om tafel, toen ik werd gebeld door een andere medewerkster van de autoverhuurder.

    Ze had toch nog even wat telefoontjes gepleegd en ze had goed nieuws voor ons.

    Vanaf 1 januari 2013 is die 30% inbegrepen in de boeteprijs.

    We hoefden nu nog ‘maar’ $ 552 te betalen! :-)

    En plotseling deed mijn creditcard het weer. ;-)

    Mochten anderen ook in onze situatie terecht komen, niet die 30% betalen!

    Groeten Eline