Wilde dieren

  • Mieke

    Hallo,

    Over enkele weken ga ik met mijn man naar Costa Rica. Nu zullen we dar ongetwijfeld erg mooie natuur tegenkomen, maar we willen ook erg graag wilde dieren tegen komen.

    Met wilde dieren bedoel ik dan geen kikkers, vogels of vlinders, maar meer dieren die iets groter en iets wilder zijn. (krokodillen, slangen, apen enz.)

    Zo lijkt het mij wel leuk om “wilde” aapjes te voeren.

    Zijn er parken/plaatsen ten noorden van de hoofdstad waar je op zeker dit soort dieren tegen gaat komen (of waar de kans wel heel groot is)?

    groetjes

    Mieke

  • JoseL

    Aapjes voeren doen ze in een dierentuin, niet in een natuurpark. Ik hoop dus van harte dat je dit niet gaat lukken in Costa Rica.

    Ten noorden van de hoofdstad is wel een beetje vaag. Ga je bijvoorbeeld naar Rincon de la Vieja en La Selva of Heliconia Island / Sarapiqui maak je wel kans om de door jou genoemde dieren te spotten. Wij hebben ze daar iig alledrie gezien.

    Groetjes,

    José

  • Elly van der Zalm

    Ja hoor Mieke, je gaat ze allemaal zien, veel plezier, wij moeten nog 3 maanden wachten.

    Elly

  • Anja en Otto

    Ha ha, de wilde dieren voederen. Ik zou maar uitkijken. In mijn tuin zaten aapjes en die begonnen met grapefruits te smijten toen gasten van ons hotel te dicht bij kwamen. Brulapen sproeien hun drek over je heen als je te dicht bij komt, vooral als ze jongen hebben. En durf je dan nog steeds dichterbij te komen dan gaan ze gemeen grauwen en uiteindelijk zullen ze je ook bijten.

    Wilde dieren kun je beter je niet voederen, kijk maar eens in het filmpje op You Tube wat er bijna gebeurde met een fotograaf, terwijl anderen de krokodillen voerden.

    Aapjes zijn leuk om te zien vooral als ze stiekum fruit van vogelvoeder tafel “stelen”. dat gebeurde bij Heliconia Island, kijk maar eens naar dit You Tube filmpje

    Wilde dieren heb je natuurlijk in het zuiden van Costa Rica. Als je bijvoorbeeld een dagtocht maakt vanuit Sierpe naar La Sirena in het natuurpark Corcovado heb je op diverse plekken kans om veel wildlife te zien. Eerstens op de rivier Sierpe waar je krokodillen, kaaimans, luiaards, slangen, drie of vier soorten aapjes, zoetwater schildpadden en natuurlijk veel vogels zoals de ara en de toekan kunt zien. Op zee aangekomen heb je de kans om dolfijnen en zee schildpadden te zien. In de maanden januari t/m maart en eind juli t/m oktober heb je ook de kans om er de bultrugwalvissen te zien. Aangekomen bij La Sirena kun je tijdens een wandeling door het park de kans krijgen, naast andere dieren, zoals bosvarkentjes ook een tapir te zien en als je geluk hebt misschien ook wel een poema.

    Zo kun je op één dag heel erg veel te zien krijgen. Natuurlijk moet je altijd wat geluk hebben, we wonen hier immers niet in een dierentuin met allemaal hokjes.

    Veel plezier in Costa Rica!

    Anja en Otto

    www.elmonofeliz.com

    Tapir in Corcovado:

    Bultrugwalvis voor de kust van Costa Ballena:

    Doodshoofdaapjes in Corcovado

  • Colibri

    Dag Mieke,

    Je hebt het nodige geluk nodig om wilde dieren te spotten, voeren lijkt mij onmogelijk want zodra de “echte” wilde dieren mensen zien gaan ze er vrijwel altijd snel vandoor. Dat geldt voor de door jou genoemde wilde dieren maar ook voor vele vogelsoorten.Als wilde dieren jongen hebben kun je maar beter helemaal uit de buurt blijven want normaal gesproken als je dan te dicht bij komt vallen ze aan.

    Desondanks veel plezier in Costa Rica!!

    Jan

    www.elcolibri47.com

  • Henk en Carolien

    Wilde dieren zien en voeren?

    Tja gelukkig is het natuur en hebben wij het niet voor het zeggen. Er lopen hier gidsen rond die nog nooit een kat-achtige in het wild hebben gezien. Costa Rica heeft geen big 5 maar wel andere dieren,o.a, 4 aapsoorten, 2 soorten luiaards, kat-achtige, slangen. maar ook heel veel vogels en natuurlijk ook nog de oceaan dieren, dolfijnen, schildpad, walvissen.

    Helaas zijn er parken waar ze wel dieren hebben gevoerd, en het nu niet meer mag ( gelukkig maar ) want nu stelen ze het bij de mensen die op het stand verblijven. Vandaar ook de reacties dat van de wilde dieren voeren, laat de beesten mooi op hun natuurlijke manier het voedsel vinden. Om de prachtige vogels van dichtbij te kunnen zien hebben veel hotels wel voederpalen voor de vogels.

    Veel plezier.

  • viajecostarica

    Costa Rica is one of the best turist destination for someone who want to give his life a little bit of action.

    Come top Costa Rica

    Costa Rica es un país de América Central con una geografía accidentada, que incluye bosques tropicales y costas en el Caribe y el Pacífico. Aunque su capital, San José, es hogar de instituciones culturales, como el Museo del Oro Precolombino, Costa Rica es conocida por sus playas, sus volcanes y su biodiversidad. Aproximadamente un cuarto de su área corresponde a selvas protegidas, repletas de fauna, como el mono araña y los quetzales.http://viajecostarica.com

    Post was bewerkt op 13-07-2019 23:28 door viajecostarica