Tips overnachting El Arenal

  • bakker

    beste,

    wie heeft er goede tips voor de overnachtin gin het gebeid rond El Arenal?

    Is het aan te rdaen om in la Fortuna te verblijven? En hoeveel dagen zouden jullie aanraden?

    En in welk hotel?

    Dank!

  • Johan van O

    Op de zogenaamde hotelboulevard, van La Fortuna naar de ingang van het park liggen vele hotels in diverse prijsklassen.

    Heb je geen eigen vervoer, dan is een hotel in het dorp La Fortuna handiger.

    Er komt geen lava meer uit de krater van de Arenal. Af en toe een rookpluim.

    In de omgeving kun je in het park wandelen over oude lavavelden en naar de waterval van La Fortuna.

    Ook kun je wandelen over bruggen door het regenwoud met af en toe zicht op de Arenal.

    Als deze niet in de wolken zit.

    Verder kun je hier allerlei activiteiten doen, die je ook elders in Costa Rica kunt ondernemen.

    Johan

    http://www.costaricaopmaat.nl

  • Anja en Otto

    Ach wel aardig in La Fortuna, maar er zijn spannendere plekken.

    Rincon de la Vieja vind ik persoonlijk altijd een prachtige omgeving.

    Veel vulkanische activiteiten zijn er waar te nemen.

    Aroma de Campo of El Sol Verde zijn er de aanraders.

    Goede reis

    Anja en Otto

    Ojochal

    www.elmonofeliz.com

  • JoseL

    Hi,

    Persoonlijk vond ik Arenal een hoogtepunt, maar dat was nog wel mét vulkanische activiteit. Toch is het zicht op de prachtig gevormde Arenal vanuit bijvoorbeeld El Castillo (tip: daar zijn diverse hotels) fantastisch en uniek. In La Fortuna zit een heerlijke bakkerij en je kunt de mooie wandeling naar het lavaveld maken. Dit gebied vindt ik unieker dan Rincon de la Vieja, waar de wandeling langs de pruttelpotten wel weer heel bijzonder is. Ik zou bij beide 2 nachten blijven, genoeg voor de highlights!

    Groetjes,

    José

  • vakantieeus

    wij waren begin rond de jaarwisseling in Costa rica

    in la Fortuna

    sliepen hier : http://www.arenalhostelresort.com/

    wij hadden geen eigen vervoer en vonden wel een nadeel dat er geen shuttles of openbaar vervoer was om naar het gebied rondom de vulkaan te gaan.

    Dus wilde je dicht bij komen, moest je een taxi bestellen

    zie ook:

    http://roeleneugenie.waarbenjij.nu/reisverslag/4652122/feliz-ano-2014

    groet, eugenie

  • Henk en Carolien

    La fortuna met de Arenal is wel heel toeristisch en de Arenal is al bijna 4 jaar niet meer actief. Het blijft nog wel een mooie omgeving met de hanging bridge, warmwaterbronnen en diverse outdoor activiteiten.

    El Castillio is een klein plaatsje aan de voet van de vulkaan waar veel toeristen heen gingen toen de vulkaan nog actief was, daar had je het mooiste uitzicht op de stromende lava. Voor de rest is er weinig tot niets te doen.

    Een mooie plek om te overnachten is Arenal Oasis, vriendelijke engels sprekende medewerkers, leuke tuin en dichtbij de waterval van la fortuna. Hoeveel dagen je in la fortuna verblijft is persoonlijk 2 dagen 1 nacht, max 2 nachten lijkt mij meer als voldoende.

    Er zijn zoveel mooie onbekende plekken, Arenal hoort bij de standaard route die de meeste touroperators in het programma hebben staan.

    Veel plezier.