Costa Rica 20 dgn

  • joan

    Beste Allemaal,

    Vlucht is geboekt en we verblijven 20 dgn in Costa rica periode laatste 2 weken nov eerst week dec 2017. 

    We houden van authentieke sfeer, rustig reistempo, lokaal/gemoedelijk, strand+snorkelen en natuurparken. 

    We hebben 4 tal bestemming uitgezocht met idee van daar uit de omgeving beter de leren kennen en dingen te ondernemen. 

    San Jose (overnachting) - Cahuita - Sarapiqui - Monteverde/La fortuna - Ojochal / Samara of andere kustplaats - San Jose. 

    Er ligt nog niets vast. Ik was even benieuwd of dit een goed schema is. Er is nog twijfel oa over einde van de reis Ojochal of Samara of misschien nog andere opties. Mogen ook minder bekende, minder toeristische bestemmingen zijn. 

    vr gr Joan van Pelt

  • Johan

    Om zowel Samra als Ojochal in je programma op te nemen.

    Wat je zou kunnen doen is het volgende:

    San José

    Niet Cahuita, maar Puerto Viejo de Talamanca

    Orosivallei

    San Gerardo del Dota

    Ojochal

    Monteverde

    Samara

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • joan

    Bedankt Johan voor je advies. interessante opties gezien, net wat we zochten. Even nog verder uitzoeken.

  • mireille

    hoi.

    ​wij vertrekken di 23 jan naar CR.

    Route 

    San Jose 1nacht na aankomst

    dag 2 via Dominical ( waterval bezoeken) doorrijden naar Uvita

    ​dag 3 Ballena park

    ​dag 4 Via Sierpe naar Drake Bay 3 overnachtingen Jungla del jaguar.

    ​vanhieruit willen we een dag paardrijtrektocht door corcovadopark doen en een (halve)dag naar cano negro om te snorkelen.

    dag 7 denk gebroken :P grapje

    dag 7 richting manuel antonio waar we op dag 8 (dinsdag) t park bezoeken.

    ​dag 9 Via Tarcolles waar we de krokodillentour willen doen en dan verder naar Monteverde.

    dag 10 nevelwoud bezoeken

    dag 11 richting Samara  hier blijven we 2 dgn relaxen.

    ​heb zitten denken hier  1dag en dan 1 dag tamarinde, maar 2 daagjes rust is ook wel lekker

    ​Dag 13 naar arenal/ la Fortuna daar willen we de vulkaan bekijken  s avonds hotsprings en een dagtrip cano negro

    Dag 15  via Puerto Limon naar Tortuegero  eigenlijk is 1 overnachting en kanotour s ochtends genoeg denk ik. maar afhankelijk van hoe laat de boottijden zijn of we 2 nachten blijven

    ​Dag 17 naar cahuita/ puerto viejo de salamanca daar willen we naar cahuita park, snorkelen, en n dagje fiets huren om kustlijn richting manzanillo af te fietsen.

    Dag 20 richting San Jose. slapen en dag erna vertrekken.

    We huren al de dagen een 4 x 4 misschien is een overnachting in tortuegero(omdat er dan geen schildpadden zijn) niet echt nodig en kunnen we een dagtrip vanuit cahuita maken richtng tortuegero.

    Alle advies is welcom

    ​Heb ook nog lang zitten piekeren over sarapiqui (aangezien ik twijfel of bijv de vulkaanhike mij zal boeien), maar tja t moet ook geen race tegen de klok worden

     groetjes Mireille

  • Johan

    Als je naar Tortuguero wilt kun je dit beter via Pavones doen. Hier heb je een bewaakte stalling en is de reis niet zo lang.

    Sarapiqui is de moeite waard. Biologisch reservaat La Selva of Tirimbina:

    Manuel Antonio is erg druk. Sla dit over. En gebruik die dagen voor Sarapiqui.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • mireille

    ? dat snap ik niet pavones kan ik niet vinden in de buurt van torteguero?bedoel je misschien La Pavona?

    ​Oke, bedankt voor de tip, ik overleg t even met mijn partner.

    Ik ging eigenlijk naar Manuel antonio voor t strand, denk je dat samara net zo mooi is ?

    ​iig heel erg bedankt. kan niet wachten tot het zover is :) 

  • Johan

    Ik bedoel La Pavona ten noorden van Cariari.

    Samara heeft net zo´n mooi strand ala Manuel Antonio, maar is een stuk rustiger.

    Ook 7 km ten zuiden van Samara heb je het mooie strand Carrillo.

    Johan 

    www.costaricaopmaat.nl