Costa Rica met 2 kinderen (10 en 11 jaar)

  • Ac

    Wij vertrekken met Pasen naar Costa Rica voor 2 weken (gezin met 2 kids van 10 en 11 jaar).

    We reizen met een huurauto. Ik zit voorlopig vast met de planning. Belangrijk is dat de reistijden niet te lang zijn. 

    Dag 1 - 3: San José

    Dag 3 - 5: Tortuguero (zonder schildpadden :) 

    Dag 5 - 7: Sarapiqui

    Dag 22 - 23: Alajuela

    Dag 23: naar huis

    Van hieruit zouden we graag vertrekken naar de westkust (zwemmen, snorkelen) met mogelijke tussenstops. 

    - Uvita, Ojochal

    - eventueel noorden: Boca Topada

    Monteverde, Rincon en La Fortuna zouden we liever niet doen. 

    Het is onze eerste keer in Costa Rica dus alle tips zijn welkom :D

  • Johan

    Je ontvangt je huurauto waarschijnlijk in Guapiles.

    Omdat je niet Arenal, Monteverde etc. wilt doen

    Dan zou je eerst naar de Caribische zuidkust kunnen rijden. Puerto Viejo de Talamanca.

    Dan naar de Orosivallei. Naar San Gerardo del Dota. Naar Corcovado en dan naar Ojochal. 

    Johan van Oosterbosch

    www.costaricaopmaat.nl

  • Ac

    Ja, dat klopt. Ik krijg de huurauto in Guapiles. 

    De Caraibische zuidkust lijkt me super leuk. Wat me een beetje tegen houdt is dat de afstand van Sarapiqui en Puerto Viejo de Talamanca 4 uur rijden is. Puerto Viejo en de Orosivallei is ook nog eens 4 uur rijden. 

    Is de noord-west kust eigenlijk even mooi als de zuid-west kust (met uitzondering van Corcovado)? En zo ja, welke plekjes zou ik dan uitkiezen die niet te toeristisch zijn? (snorkelen en dolfijnen tour). 

    Ik ben nu aan het denken aan San Jose - Tortuguero - Sarapiqui - Boca Topada - Tamarindo kust bvb.

  • Johan

    Het is 3 uur vanaf Guapiles naar Puerto Viejo.

    Inderdaad 4 uur vanaf Puerto Viejo naar de Orosivallei.

    De noord-west kust is het zeer toeristische Guanacaste.

    Zeker er zijn mooie stranden, maar het zuiden heeft ook kleine mooie strandjes en is veel rustiger.

    Het is maar wat je zoekt.

    Indien je de route kiest die je aangeeft dan moet je nog wel 1 of 2 tussenstops inbouwen

    tussen Boca Tapada en Tamarindo.

    Tamarindo is een drukke badplaats.

    Samara is wat rustiger.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl