beste optie vervoer Cahuita -> Tortuguero

  • Marjolein

    Hallo,

    Komende zomer gaan wij met onze dochters (dan 6 en 7 jaar jong) 3,5 weken naar Panama en Costa Rica. We starten onze reis in Panama vanuit waar we naar Cahuita gaan. Na 2 nachten in Cahuita willen we naar Tortuguero. Als ik het goed begrijp zijn er 2 opties om daar te komen:

    1) Met een shuttle naar Moin en vanuit de shuttle een boot (openbaar vervoer lijkt ons op dit stuk 'gedoe'?). Wat ik me van deze optie afvraag is hoe je vanuit Tortuguero dan in Guapiles komt waar de autoverhuurder zit?

    2) Huurauto vanaf Cahuita (als dat kan?) en dan naar Guapiles rijden en daar parkeren. Voordeel van deze optie lijkt ons dat je dan alvast je auto daar hebt staan als terug uit Tortuguero komt. Vanuit Tortuguero gaan we naar Sarapiqui. 

    Andere vraag: na Sarapiqui gaan we naar La Fortuna, Monteverde en dan na Monteverde zouden we graag een paar dagen aan de kust willen verblijven om te surfen, maar ook voor wat rust. We dachten aanvankelijk aan Dominical, maar nu las ik dat de zee daar voor kinderen gevaarlijk is? Welke strandbestemming zou een goede optie zijn? Vanwaar we eventueel ook nog wat daguitstapjes kunnen maken (we blijven een dag of 5).

    Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Dankjewel alvast!

  • Johan

    Alamo zit in Puerto Viejo de Talamanca voor een eventuele huurauto vanaf Cahuita.

    Samara en Tamarindo zijn veilige stranden voor kinderen en er wordt surfles gegeven.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • Marjolein

    Dank je! En bedoel je daarmee dat de beste manier is om van Cahuita naar Tortuguero te gaan met de auto naar La Pavona is?