rondreis Costa Rica

  • linda

    Hallo allemaal,

    Wij gaan over 5 weken naar Costa Rica met ons gezin, 3 kinderen van 10, 7 en 5 jaar. Wij zijn vorig jaar voor het eerst door Thailand heengereist dus de kinderen zijn inmiddels wel gewend geraakt aan lopen en fietsen. In tegenstelling tot vorig jaar hebben wij ditmaal zelf de accomodaties vastgelegd. We zitten meerdere dagen op een plek aangezien we het steeds verkassen erg intesief vonden met de kinderen. Wij zitten in zowel hotels als huizen (via airbnb). De route is dus al vastgesteld maar de dagtrips natuurlijk nog niet.

    Onze route is:

    1 nacht San Jose na aankomst

    Direct vertrek richting La fortuna 22-28 juli

    Montezuma 28-4 aug

    tussenstop 1 nacht quepos

    puerto jiminez 5-10 aug

    san jose 1 nacht

    puerto viejo vanaf 12 aug

    Vraag is wat moeten wij zeker niet overslaan met kinderen, zijn er nog leuke insidertips de misschien niet direct toeristische plekjes en waar en welke zipline kunnen wij het beste doen met kinderen? Ik zag dat monteverde en arenal leuk zijn maar welke raden jullie aan??

    Verder zouden wij nog een fietstocht willen maken. Misschien in een buurt of in een leuk stadje. Dit mag ook georganiseerd.

    Heel blij met een reactie!

    Groetjes Linda

  • Johan

    Monteverde heeft de beste canopy

    Je kunt overal in Puerto Viejo de Talamanca fietsen huren. 

    Een fietstocht naar Manzanillo is een aanrader.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl

  • linda

    Super heel erg bedankt! gaan we zeker doen!!

  • linda

    Hallo,

    Ik ben mij aan het orienteren op de zipline ervaring. Aangezien er vele verschillende zipline bedrijven zijn en ik het niet echt kan vinden.. Wat is jullie ervaring? Kortom welke staat goed aangeschreven in de zin van, veilig, kindvriendelijk maar daarnaast uiteraard ook leuk.

    Alvast bedankt!!