Auto huren en tussentijds afleveren in Sierpe

  • Evelyn

    Dag allen,

    Ik ben mijn tweede auto-rondreis door Costa Rica aan het plannen, voor febr/maart 2020.Vorig jaar hebben wij een reisorganisatie in de armen geslagen die bijna alles voor ons geregeld had. Hartstikke fijn en super geregeld maar dit keer wil ik alles zelf plannen. Nu heb ik een vraag over het huren van een auto. Ik lees dat je om Drake Bay te bereiken vanaf Sierpe een boot moet pakken. Hier zul je dus je auto moeten inleveren. Ik heb op een aantal auto huur sites gekeken (autohuren.nl / skyscanner auto huren) maar daar kan ik helaas Sierpe niet als afleveradres selecteren. Heeft iemand hier ervaring mee, via welk auto verhuur bedrijf kan dit wel? Daarnaast twijfel ik tussen Dominical en Uvita om te verblijven.. Welk plaatsje heeft jullie voorkeur en hoezo? Vanuit 1 van deze plaatsen wil ik in ieder geval de volgende 2 dingen doen: naar marino balleno national park en naar de Nauyaca watervallen. Welke plaats is mooier/leuker om iets langer te blijven? En vanuit Drake Bay wil ik naar Corcovado en Caño Island. Is het daarnaast aan te raden om ook in Drake Bay iets langer te verblijven?

    Groetjes Evelyn

  • Johan

    Alamo/ANC neemt de auto terug in Sierpe. Zij hebben een kantoor in Uvita 

    Ik zou in ieder geval 3 nachten in Drake blijven om de twee excursies te doen.

    Dominical is wat levendiger dan Uvita. Dominical is een surfplek.

    Johan

    www.costaricaopmaat.nl