Batido maken

  • Charles

    Nu een paar weken terug van Costa Rica. Overal hebben we genoten van de heerlijke batido's met banaan en melk (of welke cominatie ook).

    Weet iemand hoe je deze op zijn Costaricaans bereid?

  • Willeke en Kees

    hola hola,

    Nou, het is heeeeeeeel gemakkelijk hoor. Men neme een blender, je doet er flink wat bananen in met wat water of melk, flink blenden en klaar ben je !

    De een doet het met water en de ander met melk, het is maar net welke smaak je lekker vind. Met ananas is trouwens ook lekker, en natuurlijk kun je ook fruit combineren…..je kunt je er helemaal in uitleven, vooral fruit wat eigenlijk op moet maar niet meer lekker is om zo op te eten kun je prima in een batido verwerken.

    Eet, uhm nee drink smakelijk !

    Kees en Willeke

    www.monteterras.com

  • Charles

    He Kees en Willeke,

    Wat grappig dat jullie reageren. Dit recept heb ik al geprobeerd maar het smaakt toch anders, minder ijzig. Ik heb het al met ijs geprobeerd, met ijsklontjes, maar de finishing touch krijg ik niet te pakken. Niettemin, bedankt voor jullie antwoord.

    Er zijn al twee mensen die in het najaar voornemens zijn om naar Monteterras te komen.

    Groeten aan Lucky.

    Charles en Danielle, nog steeds gelukkig getrouwd.

  • Linda

    Zoals ik zag dat ze het maakten was toch: IJsklontjes, scheutje melk, banaan en wat scheppen suiker. Of zonder melk. En de ijsklontjes niet helemaal fijn blenden tot water, meer zoals een slurpie bij ons.

    Groetjes Linda.

    (Probeer anders eens een schep roomijs erdoor).

  • Anja&Otto

    Wij doen het als volgt:

    in de mangotijd rapen wij alle beschikbare mango's op, schillen en ontpitten ze en doen ze in de blender. Er is dan veel te veel voor één keer, dus vriezen we ze in zakjes in. En steeds als we zin hebben in mangosap ontdooien we een zakje totdat het nog een beetje ijzig is, lengen het aan met wat water en eventueel met wat honing en smullen maar.

    Ananas met rijstewater schijnt ook lekker te zijn.

    Met de zoekfunctie kun je meer recepten over batido vinden.

    Veel succes ermee,

    Otto en Anja

    info@elmonofeliz.com

    www.elmonofeliz.com

  • Willeke en Kees

    Hoi,

    Fijn dat jullie nog steeds gelukkig getrouwd zijn, maar dat is normaal na een paar weken he ? hihi

    De batido's smaken hier anders omdat het fruit vooral lekkerder is. De kleine bananen die we hier hebben noemen ze appelbananen en zijn in Nl weinig te krijgen. Deze smaken echt heel anders dan de “gewone” bananen en dat maakt ook een groot verschil.

    Succes met de batido's en zonnige groetjes van ons,

    pootje van Lucky,

    Kees en Willeke

    www.monteterras.com

  • Toine

    Hoi Charles,

    Ik heb me vorig jaar ook zo'n blender gekocht en ben toch wel tevreden over de batido's. Ik maak ze met ijsklontjes, banaan, peren, meloen en ananas. Het klopt dat het fruit in CR nou eenmaal anders is. Het klinkt suf maar probeer het eens met een blik fruitcocktail en een rijpe banaan met ijs.

    Bij banaan is het ook lekker om een reep pure chocolade toe te voegen. Niet al te fijn malen.

    Experimenteer ze!

    Toine

    www.costaricavakantie.nl

  • Kim

    Hallo, hier op de Antillen maken ze ook batidos. Inderdaad ijs met vruchten scheutje gecondenseerde melk (dat is het geheim!) suiker en ijsklontjes. In het begin maakt je blender (of keuken machine als je veel wil maken) een enorme herrie maar je moet hem gewoon door laten draaien totdat je de herrie zacht hoort, dan zijn ze goed. HEERLIJK!!!! En ja, het klimaat doet ook altijd haar best natuurlijk. Zou ze ook niet op een regenachtige dag gaan staan maken maar meer op een bloedhete, Hollandse zomerdag! Succes allemaal doei Kim