Autohuur, welke maatschappij moet ik hebben?

  • Christine

    Hai,

    Ik ga van 20 augustus tm 7 september a.s. samen met mijn zus naar Costa Rica. We hebben er al helemaal zin in en zijn druk met alle voorbereidingen.

    Dus ook met het uitzoeken van een auto.

    Ons plan is om rond te reizen met een eigen auto. Alleen nu zijn er zoveel aanbieders,

    Wie heeft er tips bij het kiezen van een maatschappij? Welke prijzen zijn reeel? En is het raadzaam om het vanuit NL te boeken of kan het gewoon in CR?

    Hoor het graag, tips zijn welkom!

    Groeten Christine

  • Henk & Carolien

    Hallo Christine

    Er zijn inderdaad heel veel verhuur bedrijven en de prijzen varieren nogal.

    Ook kwa verzekering van de auto moet je dit goed in de gaten houden.

    Sommige rekenen ook extra kosten als je bijrijder ook eens wil rijden.

    Gebruik de zoek opdracht in dit forum en je zult meer resultaten zien over het huren van een auto, kijk ook eens bij Peter ( zoek functie ) hij kan je ook helpen met een huurauto.

    Veel plezier

    Henk en Carolien

    www.heliconiaisland.com

  • Ronald

    Wij hebben via tricolour een auto gehuurd voor een voordelige prijs en dit is goed bevallen.

  • Jostravels

    Wij boekten via National. Wellicht prijzig, maar er was wel veel mogelijk: de auto werd netjes afgeleverd in Guapiles en we konden hem aan de Nicaraguaanse grens inruilen voor een andere. Voorla in Costa Rica was het personeel ook erg vriendelijk en behulpzaam.

  • monique

    Wij huurden een auto via Car del Mar, een duitse maatschappij. Je kan ze ook in het nederlands aanschrijven. Een goed prijs, zij huurden de auto via Europcar. Een stuk goedkoper dan rechtstreeks boeken.

  • Nicoline

    Ik raad je aan bij Adobe rent a car te boeken. Zeer zeker betrouwbaar, goede service en aantrekkelijke prijzen.

    Nicoline

    www.lagaritabedandbreakfast.com

  • Toine

    Een veelheid van verhuurbedrijven, dat is duidelijk. Over het algemeen niet slecht geregeld in Costa Rica. Toch zijn er bedrijven die er een potje van kunnen maken. Ik werk meestal met Poas Rent a Car en heb daar goede ervaringen mee. Niet de goedkoopste, wel zeer klantvriendelijk. Bij je keuze is het belangrijk om goed te kijken naar de prijs inclusief bijkomende kosten waarvan de verzekering de grootste post is.

    Veel plezier,

  • Erik

    Via Peter van Dos Palmas bij Thrifty een auto gehuurd (4WD, RAV4). Was prima, prima auto, prima service, overzichtelijke verzekeringen en stipt tav afleveren en ophalen. Volgens mij ook prima wat betreft prijs.

    Groet,

    Erik

  • Frank Verkoijen

    Wij zijn net terug uit Costa Rica en hadden een 4WD (Mitsubishi Montero Sport) gehuurd van Adobe. Dit gedaan via Cheaptickets.nl. Hier kregen wij nog korting op de al scherpe tarieven van Holiday Cars.

    Onze ervaring is dat het in Costa Rica haast onmogelijk is om zonder een 4WD de meest bekende toeristische plaatsen te bereiken. Monteverde, Tortuguero via La Pavona en de zuidwestkant van de Arenal vulkaan zijn enkel bereikbaar via wegen die deze naam eigenlijk niet mogen hebben.

    Ook op de “normale” geasfalteerde weg kom je te pas en te onpas grote en diepe gaten tegen.

    Veel plezier in CR

  • marijke van der hem

    hallo, de auto huur…

    Mijn man heeft er net een wekenlange studie opzitten en uiteindelijk gaan we via een " resibureau' boeken op CR. Dat wil zeggen via de bemiddeling van Ard en Nicoline die daar een bed en breakfast hebben. ( la Garita B&B ).

    het contact loopt erg professioneel en aardig. het schijn niet verstandig te zijn om zelf individueel te boeken omdat er dan vaak ‘ gdonder’ is en de verhuurmaatschappy geen enkele binding heeft met de individuele tourist. een persoonlijk contact tussen verhuurder en hurrder is dus aan te raden. wij kizen voor een toyota van ADOBE verhuur. 9 deze wordt ook bij all ned. organisaties aangeboden maar is dan veel duurder. er is overal een verplichte verzkering dus tel die op bij je totaal om een eerlijke vergelijking te kunnnen maken. het e-mail adres dat wij hebben voor ard is ; k9kennels@hotmail.com. succes !

    ( wij vertrekken pas 1 aug. dus ik put nog niet uit ervaring.. )