El mono feliz

  • Peter

    Voor het reizen in Costa Rica adviseer ik gebruik te maken van de kennis en faciliteiten van de Holland Hotels. Hotel el mono feliz in Ojachal is echter niet het hotel waar je moet zijn. De eigenaren zijn bijzonder ongastvrij en onwelwillend, gewoon niet geschikt om in dergelijke business werkzaam te zijn. Als je geen eigen vervoer hebt heb je daar al helemaal niet iets te zoeken. De airconditioning die in de advertenties staat zijn bovendien niet aanwezig. Al met al heeft ons dit twee kostbare vakantiedagen gekost.

  • RobertJan

    ? El Mono feliz is aangesloten bij Holland Hotels!

    Als ik de site lees is een airco optioneel. Heb jij soms een de goedkoopste kamer genomen?

    Ik ben zelf daar nooit geweest. Maar als ik de reacties van anderen hier op de site moet geloven, sta jij als in eenling in dit verhaal.

    Of ben jij degene die op dit forum, onder meerdere namen, de boel loopt te verstieren met negatieve zooi.

  • Horendonk

    Ik begrijp niet waar die Peter het over heeft als hij El Mono Feliz afkraakt. Wij zijn daar al voor de tweede keer en de eigenaars zijn uitermate professioneel, vriendelijk en behulpzaam. De kamers en cabinas zijn uitstekend en allemaal met airco. Bovendien is het een fantastische plek met veel natuurschoon en mooie stranden. Dat je er een auto nodig hebt is niet zo vreemd want op veel leuke plaatsen in Costa Rica kan je alleen komen met een auto. Dus al met al een vreemde beoordeling die absoluut niet overeenkomt met de werkelijkheid.

    Bonny en Peter

  • Lucie Jansen

    He getsie,

    Ik begrijp best dat sommige mensen een negatieve vakantie-ervaring willen delen, om anderen te behoeden. Maar als zo'n ervaring in zijn eentje wordt geplaatst, zonder postitieve ervaringen ernaast, zonder bijzondere uitleg, dan vraag ik me af hoe dat zo komt.

    Peter: wat was er dan precies zo ongastvrij en onwelwillend? Als je geen auto had, kon je dan niet aan hen vragen om ergens naar toe gebracht te worden of een taxi bellen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal zo erg was. Er zijn inderdaad alleen maar positieve verhalen over El Mono Feliz hier te lezen en dan dit ineens…

    Misschien was je met je verkeerde been uit bed gestapt en wenste je meer dan mogelijk was?

    En als het hier alleen gaat om die negatieveling: kunnen die ip-adressen niet geblockt worden?

  • JoseL

    Nou ja zeg wat een onzin!!!

    El Mono Feliz zorgt voor supergoede tips voor je verblijf in Costa Rica, zowel op dit forum als ter plaatse. En als je er bent hebben ze talloze ideeën voor uitjes. Zonder hun tips hadden wij nooit het mooiste strand van Costa Rica bezocht, een prachtige route door de bergen gereden en misschien ook niet met de auto naar Bahia Drake durven rijden. Dan nog de goede tips en uitleg over de restaurantjes in Ojochal en last but not least het overheerlijke ontbijtje dat je kunt nuttigen - het lekkerste in heel CR!

    Wij waren in februari 2 nachten bij El Mono Feliz en ondanks dat de eigenaren het superdruk hadden met een bruiloft van de overige gasten voelden wij ons helemaal welkom en hebben we 2 prachtige nachten/dagen daar gehad.

    Wij hebben overigens veel leuke Nederlandse eigenaren van hotelletjes in Costa Rica (zowel Holland Hotels als ‘losse’ hotels) ontmoet en ik kan dat alleen maar aanraden!

    En ja, over die auto is hier wel meer gezegd, ik zou nooit door Costa Rica reizen zonder auto. Natuurlijk is er openbaar vervoer en kun je (bijna) overal zonder dure huurauto komen, maar de vrijheid en het niet hoeven boeken van complete excursies maakt die kosten meer dan goed.

    Groetjes,

    José

  • Harm van der Schaaf

    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met de eigenaren van El Mono Feliz ook op z'n zachtst gezegd niet positief waren.

    Niet echt vriendelijk, totaal niet flexibel en niet gastvrij.

    Wat mij opvalt, en wat ik echt heel raar vind, is dat er een negatief bericht geplaatst wordt op dit Forum, en dat er binnen een dag zomaar drie berichten geplaatst worden door mensen die keihard het tegendeel beweren, en eigenlijk een beetje insinueren dat de persoon die het negatieve bericht geplaatst heeft helemaal gek is.

    Zou de eigenaar van El Mono Feliz, die natuurlijk altijd bijzonder bezig is met deze site, hier wellicht de hand in hebben ?

  • JoseL

    Hoi,

    Anja & Otto zijn voor mij niet meer dan de eigenaren van een leuk hotel in het Zuidwesten van Costa Rica. Sinds de vakantie nooit meer contact mee gehad behalve hier op het forum. Wat een vreemde insinuatie maak je Harm!

    Negatieve berichten worden over het algemeen vaker gepost dan positieve berichten, maar op dit forum wordt het gelukkig ook gemeld als men wel positief is!

    Opvallend vind ik het wel dat de mensen die positief berichten duidelijke voorbeelden geven waarom het prima bevallen is bij El Mono Feliz en dat de negatieve berichten nogal vaag blijven…

    Groetjes,

    Jose

  • Gert

    1. Ik ben in het toerisme werkzaam geweest. Hoe je je best ook doet, je kunt het nooit iedereen helemaal 100% naar de zin maken. Dat er iemand 's een keer ontevreden is, dat is vervelend en dat kan gebeuren, maar het is geen drama.

    Dat is ook geen reden om er “bovenop te vliegen”.

    2. Ook voor mij was het normaal dat je wat krijgt als je een toertje/tripje/excursie verkoopt. Zo werkt het nu eenmaal in het toerisme, ook niets bijzonders. Wat denk je dat een touringcarchauffeur overhoudt aan een “weekeindje-Parijs” ?

    Wil je het weten ? Het antwoord is: meer dan zijn baas.

    3. Dat een hotel te koop staat, is ook geen reden om een verminderde service te verwachten.

    “Heel-Costa-Rica” staat te koop…… (bij wijze van spreken)

    Ik ben nooit in dit hotel geweest, wel in de omgeving, nu een reden te meer om er eens naartoe te gaan.

    Nog even de website bekeken, duidelijke info, ook hoe het zit met de airco.

    Het zal er zo verkeerd niet zijn…..

  • yve

    Wij waren er eind juli, hadden gepland om er 2 nachten te blijven en hebben er nog een nachtje aan vastgeplakt. Goede tips gekregen over excursies, de restaurantjes in Ojochal, heel vriendelijk en behulpzaam, fijne cabina's met goede bedden, kortom, niets te klagen. Als we de kans krijgen om nog eens naar Costa Rica te gaan ,gaan we zeker die streek weer bezoeken.

  • Otto

    Anonymous

    Voor het reizen in Costa Rica adviseer ik gebruik te maken van de kennis en faciliteiten van de Holland Hotels. Hotel el mono feliz in Ojachal is echter niet het hotel waar je moet zijn. De eigenaren zijn bijzonder ongastvrij en onwelwillend, gewoon niet geschikt om in dergelijke business werkzaam te zijn. Als je geen eigen vervoer hebt heb je daar al helemaal niet iets te zoeken. De airconditioning die in de advertenties staat zijn bovendien niet aanwezig. Al met al heeft ons dit twee kostbare vakantiedagen gekost.

    negatieve berichen zijn indertijd geschreven door twee verschillende jaloerse anonieme “collega's” En zij weten inmiddels ook dat ik weet wie het zijn, nietwaar meneer J…..? Zand er over en afgedaan. 

    Otto
    costarica-rondreis.nl