Bagage KLM, 23kg pp?

  • bvj

    Hallo,

    Weer even een vraag,

    Wij vliegen op 9 Juli via Panama naar Costa Rica.

    Nu heb ik op de site van KLM gelezen dat je max 23 kg pp mag meenemen.

    Ik ga alleen met mijn zoon van 6, is het dan zo dat ik zelf een grote koffer mag meenemen van bv 30 kg? en dat compenseer met een kleinere koffer van mijn zoon?

    Of is het echt max 23 kg pp? ipv een grote koffer en een kleintje?

    bedankt weer!

    Groetjes

  • Anja en Otto

    een koffer mag maximaal 23 kg wegen, dit in verband met de ARBO wet

  • Maarten

    Je mag twee stuks bagage van elk maximaal 23 kg per persoon meenemen (dus samen 2*23 kg = 46 kg).

    Op je e-ticket staat bv 2PC, dat wil zeggen 2 Packs. Alleen als je via de VS of Canada vliegt ben je gehouden aan 1 stuk bagage van max 23 kg. De grens van 23 kg is inderdaad hard. ARBO regels.

    Dus 2 stuks van samen 46 kg, MAAR verdeeld over 16 en 30 kg gaan een boel geld kosten. Die 7 kg zijn nl overgewicht…

    Meer info: https://www.klm.com/travel/pa_en/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm

  • Kobessen- Esplago

    Dag ,

    Een vraag ,

    Wij vliegen op 3 April 2010 naar de Filipijnen.

    Wij zijn met 4 personen ( 2 volwassenen + 1 tiener en 1 van 7jaar oud ) en hebben ons ticket ontvangen waarop staat dat we enkel 20 kg / persoon (bagage)mogen meenemen + de handbagage van 10 kg uiteraard.

    Mijn vraag is nu, is het mogelijk om een grote doos van 40 kg (van 80x60X40cm) ipv een valies en de rest (40 kg ) in twee valiezen mee te brengen?

    Laat mij alstublieft zo snel mogelijk weten als u er meer van weet.

    Met vriendelijke groeten ,

    Alberta Esplago

  • JoseL

    Beste Alberta,

    Kijk even op de website van de maatschappij waar je mee vliegt. Het lijkt mij niet, 20 of 23 kg is het maximum ivm ARBO wetgeving. Iemand moet tenslotte jouw doos van 40 kg optillen en dat is best zwaar! Misschien kun je het als speciale bagage meenemen, dat moet je ect bij de maatschappij vragen!

    Groetjes,

    jose

  • Maarten

    KLM en Air France hebben in al hun wijsheid besloten dat je met tickets, gekocht na 28-3-2010, nog maar 1 stuk bagage van maximaal 23 kg mag meenemen. Wil je een tweede stuk (van wederom 23 kg) meenemen, betaal je 55 Euro per enkele reis. Tickets van voor 28-3 hebben nog recht op 2 stuks van 23 kg.

    t is maar ff dat je het weet. Zou toch een dompertje zijn.

    Plusje, Economy Comfort is wel erg lekker bij KLM voor een nachtvlucht. Voor de dagvlucht (NL-CR) vond ik het minder nuttig.

  • W. van Stam-van Egmond

    Ik vlieg volgende week naar Malawi, mijn dochter werkt daar in een ziekenhuis st. Luke's in Malosa, i.v.m. co-schappen geneeskunde studie. Zelf werk ik in een huisartsenpraktijk en wij hebben veel (lege) spuiten over van de vaccinatie ronden omtrent de Mex-griep. Mijn dochter heeft aangegeven deze graag te willen hebben voor het ziekenhuis. Kan ik deze spuiten meenemen op mijn vlucht naar Malawi, gewoon als bagage in het ruim uiteraard?

  • Edje

    Mala-wi….Malo-sa….? …..jajaja….. ligt dat niet ergens in het Noord-Zuiden van Costa Rica (:P)(tu):P

    BEL EVEN NAAR DE KLM

  • M.Mahmoud

    Ik wil graag weten wat mij dat kost als ik 10 kg. bagage meer mee neem?

  • JoseL

    Hoi M.

    Dan kun je het beste direct contact opnemen met KLM. Als je het pas op de luchthaven doorgeeft dan betaal je de hoofdprijs. Voor 3 kilo zou een dame naast ons al ca. 40$ moeten betalen.

    Groetjes,

    José