Beste CR experts,
Ik zou onze CR trip graag willen beginnen met een bezoek aan Tortuguero gevolgd door Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita.
Het begin van de reis zullen wij gebruik maken van het openbaar vervoer en vanaf Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita reizen wij verder met een huurauto.
De reis is nu als volgt:
- San Jose (2 nachten)
- Tortuguero (2 nachten) (met openbaar vervoer naar en van Tortuguero)
- Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita (2 nachten) (huurauto ophalen)
- Sarapiquí (1 nacht)
- La Fortuna (2 nachten)
- Monteverde (2 nachten)
- Manuel Antonio (1 nacht)
- Dominical of andere kustplaats in de regio (3 nachten)
- San Gerardo de Dota (1 nacht)
- Sierpe (1 nacht) (inleveren huurauto)
- Drake Bay / Corcovado (4 nachten) (terug naar San Jose met openbaar vervoer)
- San Jose (1 nacht)
Sommigen van jullie vinden wellicht dat we overal de kort blijven, maar we willen graag wat zien van het land in onze vakantie.
We hebben nu om de dag een reisdag en om de dag een rustdag.
Ook willen we graag zowel de oost als de westkust ervaren.
We reserveren vooraf alleen maar de hotels in San Jose en Drake Bay en de huurauto.
De huurauto gaan we huren bij Dos Palmas, ik heb zoveel positieve reactie gelezen op dit forum
Mijn vraag is de volgende:
Ik lees dat het mogelijk is om met een vooraf gereserveerde boot/taxiboot af te reizen naar Moin om vervolgens met de bus naar Limon te reizen.
Heeft iemand hier evaring mee? Is dit aan te raden?
Ik kan hier niet veel goede informatie over vinden op het internet.
Ik begreep dat de kosten hiervoor ook hoog kunnen oplopen.
Het is ook mogelijk om de bus te nemen van Pavona naar Cariari –> Guápiles –> Limon –> Puerto Viejo de Talamanca.
Dat is dus ook een reële optie.
Ook is het mogelijk om Tortuguero en Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita om te draaien.
Dan halen we de huurauto op in bijvoorbeeld Guápiles. Is dit wellicht een betere optie?
De autoreis van Puerto Viejo de Talamanca of Cahuita naar Sarapiquí schijnt echter wel erg mooi en de moeite waard te zijn…
Heeft iemand nog suggesties voor onze route?
Groetjes Eline