wereldstekker....

  • Hans

    klinkklare onzin die verhalen dat een 230V lader niet werkt in Costa Rica.

    Ben zelf elektrotechnicus, en ook nog eens net terug uit Costa Rica.

    En mijn lader werkte daar gewoon. Logisch.

    Het duurt allen wat langer eer de batterij vol is.

    De laadstroom is namelijk de spanning gedeeld door de inwendige weerstand van de batterij (grofweg). Halve spanning, dus halve laadstroom.

    Capaciteit van een batterij wordt meestal uitgedrukt in mAh (millie Ampere uur), ofwel de stroom die per uur geleverd kan worden.

    Voor het laden geldt dit in zekere zin ook. Dus hoe lager de stroom, hoe langer het duren zal voordat de accu vol is.

  • Mo

    Begrijp ik goed dat ik beter helemaal geen oplader kan kopen in Nederland en in costa rica moet zoeken naar een lader die met 110 en 230 volt kan laden? Kan ik daar wel makkelijk aan komen (manuel antonio)?

  • Rachelle

    Ik heb er gewoon eentje gekocht op schiphol voor 8 euro en dat was superhandig!

    We hebben hem voor de telefoon en camera gebruikt en dat ging goed!

    Gewoon vragen naar een verloopstekker voor CR!

    grt,

    Rachelle

  • Hans

    Helemaal juist!

  • Hans

    Gewoon je 220V lader van hier meenemen, en via een verloopstekker aansluiten op het 110V stopcontact.

  • MIEP

    HEB VORIG JAAR OP SCHIPHOL EEN WERELDSTEKKER GEKOCHT TOEN WE NAAR VENZUELA GINGEN. KAN IEMAND MIJ VERTELLEN OF DEZE STEKKER HET OOK IN COSTA RICA DOET?

  • Maarten

    Ik heb net een verloopstekkertje gekocht in Quepos. Koste me 390 Colones.

    Er zit in het dorp een electra winkeltje (tegenover Dos Locos), als je daar naar binnen gaat en met handen en voeten (en de originle stekker of oplader) laat zien wat je nodig hebt kan het niet misgaan.

  • Mo

    Weet je of ze in dat winkeltje in quepos ook opladers voor penlights verkopen?

  • Maarten

    Geen flauw idee. Die had ik nl wel meegenomen. Misschien dat de ‘bewoners’ hier iets over weten?

  • rino

    Gewoon 220 volt hebben ze al jaren in Costa Rica. Ook hebben ze 3 soorten stopkontakten nml de Amerikaanse, de Amerikaanse met aarde 3e pennetje,

    en dan ook nog de gewone Amerikaanse met wat uithollingkjes en daar stop je dan gewoon je Hollandse stekker in. Gaaf he, niet weten waar je aan toe bent.

    Hoi Rino