wereldstekker....

  • Marie

    Over dit onderwerp is al veel gezegd, om er nog maar wat over te zeggen….Mijn telefoon doet het dus niet meer na het opladen met 110 volt! Daarom heb ik voor mijn ander elektrisch ´spul´ toch maar een converter gekocht die 110 volt omzet naar 220. Vrij prijzig, zo n 15000 colones ongeveer 30$, en loodzwaar dus niet echt aan te raden voor de backpacker. Voor mij wel de moeite waard!

  • Ted

    Hoeveel Watt converter was dat Marie?

    Ik ga nl.met elektr. gereedschap naar CR binnenkort.

  • rino

    Stom he om te zeggen dat er 220 volt is.

    Natuurlijk is het 110.

    Van de 3 soorten stopkontakten klopt wel.

    Spullen die ik meeneem op vakantie kunnen zowel op 110 als 220 vandaar

    Groeten Rino

  • Jason

    welke stekker heb ik nodig op tenerife????

    kan iemand mij daar en antwoord op geven

    mvg Jason

  • bonnie

    er staan veel verschillende antwoorden op deze vraag maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon zo'n stekker kopen die je in alle werelddelen kan gebruiken en dan kun je daar de batterijoplader in doen om de batterijen voor mn fototoestel op te laden?

    Maar normaal duurt het 14 uur voordat ze zijn opgeladen dus dan zal dat nu een dag duren? Dus een nieuwe oplader aanschaffen?

  • René

    voor al je vragen over electricieit in welk land dan ook:

    http://www.kropla.com/electric2.htm

    succes

    René

  • Emiel Hendrickx

    vraag het je reisbureau die hebben overal hun mensen dus ook antwoorden.

  • Pieter

    Ik heb een adapter vanuit Thailand, met platte pinnentjes meegebracht maar krijg die dus niet in een Nederlands stopkontakt. Ik heb een wereldstekker maar daar kan alleen maar een Europese (ronde) stekker in. Hoe los ik dit op en zijn hier in Nederland wereldstekkers te koop waarin ik stekkers met platte pinnetjes kan stoppen?

  • Gerard

    Vraag platte pinnetjes, Ik heb bij action een wereldstekker gekocht bestaande uit vier losse delen. Daarop staan de diverse landen waarvoor deze geschikt is. Het merk is “Babyliss” maar ze zijn er ook van andere merken, volgens mij verkoopt Xenos ze ook.. Ik neem uit voorzorg altijd alle vier mee, past er altijd wel één.

  • Frank

    Bij de kijkshop hebben ze een wereldstekker voor maar 3.99 EYPO

    http://www.kijkshop.nl/product/16342/246-480-483/vrije-tijd/outdoor/overige-outdoorproducten/elro-wereldstekker-1950/

    Niet geaard zo te zien, maar is in de regel ook nergens voor nodig.

    Voor een penlite (AA) of potlood (AAA) accu oplader denk ik dat een die op 220V werkt normaal gesproken niet of zo goed als niet op 110V werkt. In goedkope opladers (= de meeste) zit nl. gewoon een transformatortje, en gelijkrichtcel en evt. nog een elco en een weerstandje. En het werkt echt niet zo dat als de accus op 220V in 10 uur opgeladen worden het op 110V dan 20 uur duurt, dat gebeurt dan helemaal niet of duurt heeeel lang.

    Een veel betere oplossing is een turbo-oplader van Varta kopen bij de Blokker, nu voor ‘maar’ 24.99 EYPO met bijgeleverd 2 penlite charge&go accu's die in maar 15 min opladen (ja echt, ik heb het geprobeerd). Gewone, d.w.z. niet charge&go, maar wel NiMH accus, laadt ie binnen een uur op (geprobeerd: is zo).

    De oplader heeft een schakelende voeding die op 100 - 240 V werkt, dus vergelijkbaar met een voedinkje v/e laptop in dat opzicht. Er zit ook een 14.4V sigaretten aansteker auto verloopstukje bij. Ik weet alleen niet of in CR auto's net zo'n ‘stopcontact’ hebben als in de EYPOzone.

    Doe er je voordeel mee zou ik weggen…

    Frank