Veilgheid, het weer en andere wetenswaardigheden

  • Edwin

    Nog een kleine opsomming van prijzen.

    Wat goedkoop he.

    (Gepost door: Mario en Manon)

    De Prijzen

    Entree park $ 10 p.p. per dag.

    Kampeerplek $ 4 p.p. per nacht.

    Slaapplaats in stapelbedden in Sirena $ 8 p.p.per nacht.

    Ontbijt $ 20 p.p.

    Lunch $ 25 p.p.

    Avondeten $ 25 p.p.

    Gemiddelde kosten

    Hieronder de gemiddelde kosten per persoon van een bezoek aan Corcovado. Het verschil in prijs is afhankelijk van hoe je de tour organiseert; zelf of via een touroperator/hotel/gids. De kosten ziijn exclusief het verblijf in Drake Bay of Puerto Jiménez. Sommige hotels of touroperators bieden een all-in pakket. Dit is meestal niet de goedkoopste optie.

    Vanaf Drake Bay met overnachting in Sirena

    3 dagen op eigen initiatief $200 p.p.

    2 dagen met privé-gids $200 p.p. (plus de kosten van de entree en het eten)

    2 dagen met touroperator $275 p.p.

    Vanaf Drake Bay naar Sirena

    1 dagtrip op eigen initiatief $70 p.p.

    1 dagtrip met gids $90 p.p.

    1 dagtrip privé (2 personen) $300

    Vanaf Puerto Jiménez met overnachting(en) in Sirena

    2 dagen op eigen initiatief $150 p.p.

    3 dagen op eigen initiatief $185 p.p. (2 overnachtingen)

    3 dagen met privé-gids $450 p.p. (2 personen/ 2 overnachtingen) (plus de kosten van de entree en het eten)

    Met een touroperator zijn de prijzen hoger:

    3 dagen $ 550 à 600 p.p. (2 à 3 personen / 2 overnachtingen)

    ————————————————————————————————-

    Zoals ik al gezegd heb, de tijden van 5$ zijn voorbij!!!!!!!!!!!!! voorgoed.

    Groetjes

    Edwin

  • JoseL

    Edwin, misschien even vermelden dat dit om een bezoek aan NP Corcovado gaat… zegt niet iedere forumbezoeker iets denk ik!

  • Edwin

    Oke moet misschien even vermeld worden, maar dat is eigenlijk niet relevant.

    Voor dit land is dat veeeeeeel te duur, kijk effe naar de prijs van het ontbijt en dergelijke,

    hoeveel de mensen ook beweren, het is gewoon te duur geworden in het gehele land, voor de ware of service die je krijgt

    Hoeveel betaal je wel niet voor de huur van een auto, is toch ook niet normaal meer.

    Groetjes

    Edwin

  • Anja en Otto

    Edwin zegt: “Hoeveel betaal je wel niet voor de huur van een auto, is toch ook niet normaal meer. ”

    Wat nu als ik een auto huur in Nederland, Zuid Afrika, Thailand, Kenia of Costa Rica?

    Als ik in Nederland kijk betaal ik voor een van de goedkoopste auto's €42 = $56

    Als ik in Zuid Afrika kijk, betaal ik minimaal € 50 =$66

    Thailand: €38 = $51

    Kenia: €60 = $80

    Als ik in Costa Rica kijk betaal ik voor eenzelfde van de goedkoopste auto's €31 = $41

    Alle auto's inclusief verzekeringspakket.

    Tarief= 1 dag autohuur.

    Tarieven gevonden op een Nederlandse website die auto's “all over the world” verhuurt.

    Otto

  • JoseL

    Hoi Otto,

    Die autohuur lijkt me wat onwaarschijnlijk, toevallig heb ik net de vergelijking gemaakt - dan wel met een 4WD want die heb je in CR toch wel nodig om overal te kopen. Mijn vergelijk was met Thailand en dan komt Thailand veel goedkoper uit… maar lekker belangrijk, het is de vraag of je het er voor over hebt.

    NP Corcovado is mijn inziens niet representatief voor de rest van Costa Rica qua kosten. Natuurlijk verbaas ik mij er ook over hoe de gemiddelde Tico kan rondkomen als ik de prijzen in de supermarkt zie, maar wij hebben Costa Rica nooit als heel duur ervaren. Een Tico betaalt overigens lagere entreeprijzen voor NP, maar waar is dat niet zo? De natuur en het beleven daarvan is onbetaalbaar, maar de kosten van een leuk hotel, autohuur en een hapje eten zijn voor ons gewoon vergelijkbaar met landen als USA, Canada, Zuid-Afrika en Europa, prima toch!

    Groetjes,

    José

  • B&B Casa Rio Blanco, buurt Guápiles

    Tjeetje Edwin, wat bent u boos, zeg.

    Het is jammer dat u zo teleurgesteld bent in Costa Rica, maar om nou zo tekeer te gaan op dit forum tegen ons? Alsof wij alle prijsstijgingen in dit land zo fantástisch vinden!

    En dan gaat het heus niet alléén over de voedselprijzen, integendeel zelfs, maar óók over zaken waar de gemiddelde toerist geen enkel idee van heeft en wat alleen de ingezetenen van dit land, zoals ons, treft.

    Maar al met al accepteren we het, de keuze is; ‘take it or leave it’ en gelukkig is Costa Rica voor ons wél een geweldig land om in te leven, een privilege zelfs, en maken we er gewoon het beste van ook al is het hier absoluut niet perfect jammer genoeg, maar dan vraag ik ú:

    wáár is het Shangri-la?

    En trouwens ter uwer informatie; wereldwijd zijn de laatste jaren de voedselprijzen sterk omhoog geschoten o.a. door de klimaatsverandering, overbevolking en corruptie.

  • JoseL

    “Tjeetje Edwin, wat bent u boos, zeg.”

    Annette, we missen jullie! Wat kan je het weer heerlijk verwoorden! Laat je het weten als je het Shangri-la gevonden hebt?

  • B&B Casa Rio Blanco, buurt Guápiles

    hoi José,

    leuk dat jullie dit keer naar Thailand gaan, is óók lekker goedkoop (haha).

    Tja, ik ben nog steeds op zoek naar Shangri-la, maar ik beloof je dat zodra ik het gevonden heb,

    ik het je laat weten (via een privé e-mail, anders wordt het er te druk).

    Totdat ik het vind maken we er hier maar het beste van in onze tropische Garden of Eden (:P)

    Knuffels aan de kleine en Christiaan.

  • Edwin

    Nee hoor,

    Zeker niet boos, alleen maar zeer teleurgesteld, en zeker niet tegen jullie specefiek gericht maar meer tegen de ontwikkelingen in CR.

    Jullie voldoen (En nu schop ik waarschijnlijk weer tegen gevoelige benen) zeker ookniet aan de eisen die het land aan emigranten stelt, of wel?

    Iedere 3 maanden effe het land verlaten, lekker goedkoop inkopen in Panama of Nicaragua en na 72 uur weer terug in jullie nestje,wat ik goed begrijpen kan,

    per slot van rekening moet iedereen rondkomen met het geld wat binnenkomt.

    Maar eenvoudig steeds te beweren dat het voor het land goed is, dat toeristen uitgekleed worden, een tamales als een volwaardige maaltijd te betitelen omdat het toch zo goedkoop is,

    en een nachtje slapen ook niet zo duur hoeft te zijn is gewoon niet in orde.

    Vertellen jullie dan ook dat het onderpand voor een huurauto ongeveer 1000$ belast op een creditcard word, en als je een ongeluk hebt dat je dit geld zeker kwijt bent.

    Schuld of niet.

    Ach ja het Shangri-la ligt net voor de kust van Afrika, genoemd “Sao Tome en Principe” heeft alles en meer wat CR ook te bieden heeft, en is nog betaalbaar.

    Groetjes

    Edwin

  • Johan van O

    Edwin,

    Ik ben een resident zonder restricties. Dus ik hoef echt niet elke 3 maanden het land uit.

    Ik heb een permanente verblijfsvergunning.

    En zo zijn er meerdere.

    De rest van je verhaal is een herhaling van zetten.

    Oh nee, tamales zijn geen hele maaltijd. dat klopt.

    Ze zijn ook niet aan mij besteedt. Ik ghou niet van dat slappe maisdeeg.

    En wat de auto betreft. Als je deze goed verzekert, dan is de borg slechts US$ 100.

    En dat heeft er alleen mee te maken dat je de auto eventueel met een lege tank zou afleveren.

    Johan

    http://www.costaricaopmaat.nl