Veilgheid, het weer en andere wetenswaardigheden

  • edwin

    Edwin

    Ik houd ermee op .

    Zoals een ander al geschreven heeft ‘take it or leave it’

    I`d rather leave it then, maar jullie hebben allemaal gelijk.

    Heeft toch geen zin hier.

    Groetjes

    Edwin

  • Ruud en Odette, Costa Rica

    Daaaaag Edwin, we zullen je missen. Veel plezier elders.

    Groeten,

    Ruud en Odette, Playas del Coco, Costa Rica (overigens ook met permanente verblijfsvergunning én met liefde voor het land)

  • Chris

    Beste Edwin,

    Zoals ik al aan jou meedeelde in een eerdere repley op dit onderwerp,kritiek is niet gewenst.

    Alles is zo goed in C.R,in ieder geval dat is wat de aldaar wonende nederlanders ons willen laten geloven.

    Als je inkomen mede aanvankelijk is van de nederlandse toerist,prijs je uiteraard het land de hemel in,en dat daarbij de realiteit van wat er

    werkelijk gaande is in C.R in het gedrang komt,So What.Het enige wat ik mij dan wel afvraag is als alles deugd in C.R,waarom staan er dan

    zoveel nederlandse hotels en B&B te koop op website's ?

    Nogmaals ik was en ben nog steeds gecharmeerd van C.R,maar net als andere mensen vind ik dat dit forum een beetje zijn doel voorbij begint te

    schieten,en is verworden tot een uithangbord voor het genereren van inkomsten.Ooit is dit forum in het leven geroepen om reizigers naar waarheid

    te berichten,helaas gebeurt dit niet of te weinig.Uiteraard wil ik niet alle in C.R wonende nederanders over een kam scheren.

    Met Vriendelijk Groet

    Chris

    ——————————————————-

    > Edwin

    >

    > Ik houd ermee op .

    > Zoals een ander al geschreven heeft 'take it or

    > leave it'

    > I`d rather leave it then, maar jullie hebben

    > allemaal gelijk.

    >

    >

    > Heeft toch geen zin hier.

    >

    > Groetjes

    > Edwin

  • Anja en Otto

    “Reizigers naar waarheid berichten”

    “Uithangbord voor het generen van inkomsten”

    Wat een uitspraken!!

    Want het zijn voornamelijk wél de eigenaren van B&B's die op dit forum informatie verstrekken aan de reiziger. Hebben bijvoorbeeld Mario en Manon onlangs niet een waardevol artikel geschreven over Corcovado? Die informatie kom je in geen enkele reisgids tegen!

    Hoe vaak worden er vragen gesteld over hoe je in Tortuguero moet komen, hoe lang de bus van a naar b er over doet, wat ons oordeel is over reisroutes, en ga zo maar door! Sommige vragen woren minstens elke maand weer opnieuw gesteld En daar wordt elke keer weer antwoord op gegeven.

    Er wordt door een paar schrijvers veronderstelt dat B&B-eigenaren leugens verkopen? De zaken mooier worden voorgehouden dan de werkelijkheid?

    Als die B&B-eigenaren werkelijk leugens zouden verkondigen zouden ze dan niet onmiddellijk worden afgestraft op dit forum door diezelfde reizigers of door hun collega's!

    En natuurlijk hebben B&B eigenaren er belang bij dat reizigers antwoorden krijgen op hun vragen, maar andere Nederlandstaligen in Costa Rica gaan heus niet op dit forum allerlei vragen beantwoorden. Die hebben wel wat anders te doen.

    Dat je als bewoner hier in Costa Rica allerlei nieuwe problemen tegen het lijf loopt, kosten omhoog gaan, enz. heeft niet altijd te maken met de reiziger die gewoon een fijne vakantie wil meemaken in Costa Rica. De reiziger merkt wel dat Costa Rica niet goedkoop is geworden, maar ziet ook dat er op sommige punten wel verbeteringen zijn, zoals betere wegen. Maar het zal die reiziger een worst zijn dat je nu weer een ander nummerbord moet gaan kopen en dat je nu een papier moet inleveren bij de Transito's met daarop je e-mail adres, dat als je een bankrekening hebt je weer een nieuw soort formulier moet inleveren, dat je 2,5 uur moet wachten voordat je een carnet hebt bij het ziekenhuis, dat Migracion er nog langer over doet voordat je een afspraak met ze kunt maken. Dat interesseert die reiziger toch helemaal niets??

    Het gebruik van dit forum en dus het aantal vragen is afgelopen jaren minder geworden doordat reizigers steeds meer op andere wijze informatie vergaart. Door middel van Tripadvisor bijvoorbeeld. Maar ook de commentaren op Tripadvisor geven een verkleurd beeld. Het is toch soms ongelooflijk dat bepaalde hotels zo ontzettend veel rozengeur en maneschijn -berichten krijgen waarin alleen maar in superlatieven wordt geschreven, niet is er verkeerd. Gelukkig kijkt de nuchtere Hollander daar vaak doorheen.

    Nobody is perfect!

    En zo is het ook met Costa Rica…

    En Chris, ik nodig je uit om vooral kritisch te blijven!! dat zorgt voor evenwicht.

    Otto