ING en RABO pas werkte in heeeel costa rica NIET !!!

  • RobertJan

    Wij hebben dit jaar ook de Rabo creditcard (Maestro) gebruikt.

    Alleen bij BAC San Jose geen problemen. Bij Banco National slechts 1 keer gelukt (Nicoya). Andere banken ook nul.

    1 x bij Banco National met enige moeite per creditcard geld aan de balie gehaald (duurde bij elkaar zo'n 45 minuten terwijl we niet eens in de (lange) rij hoefden te wachten).

    Ik adviseer voor de zekerheid en andere (gewone) pas mee te nemen. Voorgaande jaren NOOIT problemen gehad.

  • Paul

    Concluderend:

    Als je alle ervaringen op een rijtje zet, en een matrix zou maken van Costaricaanse bank versus bankpas soort, zie je willekeur. Er is geen standaard advies, BAC San Jose lijkt de eerste keuze bij pinnen.

    Het hier al eerder meermalen gegeven advies een creditcard mee te nemen lijkt me ook een verstandig advies. Jammer dat de (potentieele) toerist met onzekerheid moet gaan pinnen. Hopenlijk is het een overgangsperiode.

    Jan, over de verificatieslag: dat is eigenlijk “ off topic” met het citaat meegekomen. Maar met een 65+ beschaafde tica vriendin, die ik inmiddels jaren ken, was e.e.a. in Alajuela bij BCR alsnog in 5 minuten geregeld. Alles draait om vertrouwen in CR en bij de banken in bijzonder. Je laat san ook een stoot persoonlijke informatie achter. Turrucares is nog heerlijk bescheiden van maat en ons kent ons. Dat is zeker een voordeel.

    Groet,

    Paul

    (de oude)

  • Anja en Otto

    Ik roep iedereen op die problemen heeft met zijn/haar ING bankpas een e-mail te sturen naar de ING, meneer Marc Smulders: marc.smulders@mail.ing.nl

  • josje

    Anja en Otto Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik roep iedereen op die problemen heeft met

    > zijn/haar ING bankpas een e-mail te sturen naar de

    > ING, meneer Marc Smulders:

    > marc.smulders@mail.ing.nl

    > http://www.ing.nl/Images/logo_tcm7-299.gif

    beste mensen

    op de site van ING tref je onder de kop Costa Rica aan dat ze geen landelijke dekking kunnen garanderen !!

    wij hadden ook problemen met de ING pas, maar ING zegt er niets aan te kunnen doen!

    Josje

  • Ruben

    Hallo,

    Wij zijn net teruggekomen uit Costa Rica en willen het bericht dat je met een Rabo-pas nergens geld kunnen pinnen ontkrachten.

    Wel hebben we ondervonden dat je niet bij elke bank kunt pinnen.

    De Rabobank is aangesloten bij Maestro.

    Check voor dat je geld wil pinnen of de betreffende bank Maestro ondersteunt en dan moet dit geen problemen opleveren.

    Wij hebben zelf geld kunnen pinnen in San Jose, La Fortuna en Manuel Antonio.

    Het is dus een kwestie van de goede bank vinden.

  • RobertJan

    We hebben het vanzelfsprekend ook over de automaten met het Maestro logo.

    Desondanks is het niet bij elke automaat mogelijk geld te pinnen. In ons geval zeer weinig.

    En ja, je moet toevalligerwijs de juiste bank vinden. Het Maestro logo is geen garantie.

  • joopv

    Ik heb geen problemen gehad met mijn rabopinpas.Heb gepind in fortuna bij bac.En in tilaran bijbanco national de cr.En op het vliegveld van san jose.We waren met 20 mensen en niemand heeft ergens problemen gehad.

  • RobertJan

    Hadden alle 20 personen een rabopas? Toevallig.

  • Horendonk

    Ik en mijn vrouw hebben beide een rabobankpas (Maestro) het vreemde is dat de pas van mijn vrouw het wel doet en die van mij niet.We hebben dit bij verschillende banken en in verschillende plaatsen geprobeerd. NB passen van dezelfde bankvestiging in Nederland. Wel doet mijn Visa pas het.

    Peter

  • Netty

    In San Jose een maal kunnen pinnen met onze rabobank pas en verder nergens. Creditcard werkte wel daar hadden we dan geluk mee…..