ING en RABO pas werkte in heeeel costa rica NIET !!!

  • ba van raaij

    ik heb geen klacht maar ik zou graag mijn afschriften weer toegezonden krijgen b.a van raaij lieoever 68 haarlem

  • Mark

    Sinds kort werkt mijn Rabopas bij veel banken in Costa Rica niet meer. Schijnt iets technisch te zijn.

    Bij één bank kun je wel pinnen: BAC San Jose.

    Hieronder een link waar deze bank en de automaten te vinden zijn in Costa Rica:

    http://www.bac.net/bacsanjose/esp/banco/dondeestamos/cajeroseste.html

    De BAC heeft verder altijd een pinautomaat in de AMPM (een avond supermarkt, alleen te vinden in Valle Central). En op de luchthaven bij de kiss en ride boven.

  • ilona

    Idd rabobank werkt niet uitstekend, maar wel bij private banks. Als je een debitcard hebt in ieder geval. Creditcard geeft grote problemen dus neem dan travelcheques en wissel die in. Kan altijd kost alleen wat tijd, alles gaat op de ouderwetse manier.

    Pinnen kan dus niet bij de BNR bank de rest geeft over het algemeen geen problemen.

    Ilona

  • Niels

    Uurtje geleden im Cahuita en Puerto Viejo bij Banco Costa Rica (BCR) gestaan en zowel de Rabo als ING pas weigerde geld te geven.

  • Gerard & Ingrid

    Wij wonen in CR en hebben net nieuwe RABO bankpassen via de post opgestuurd gekregen. In Liberia bij de BAC doen de nieuwe passen het WEL!

    Het probleem is waarschijnlijk dat sommige pinautomaten verouderd zijn en de nieuwe chips in de nieuwe passen niet kunnen lezen. Erg vervelend, maar met het verstrijken van de tijd zal het probleem hopelijk minder worden. Zorg in ieder geval dat je niet tot het laatste moment wacht met het aanvullen van je contante geldvoorraad.

    Hartelijke groeten,

    Gerard & Ingrid

    www.elsolverde.com

  • c.s.

    afgelopen weekend Nederlanders op bezoek gehad en die hadden ook problemen met hun pinpas van de Rabobank.

    het schijnt dat de ING en de Rabobank nieuwe passen heeft met een nieuwe chip deze werken niet in de automaten hier maar de oudere pinpassen werken wel. wees dus gewaarschuwd als je wilt pinnen neem een alternatief mee.

    c.s.

  • Sabine en Ramon

    Wij hebben ontdekt dat de Rabo passen het gewoon doen bij alle grotere banken van de Banco National. Alle pinautomaten van BCR deden het inderdaad niet. Beide van onze rabopassen niet (oud en nieuw).

    We hadden ook een Rabo Creditcard mee en hiermee konden we dan wel weer pinnen bij de BCR.

    Gewoon zorgen dat je voldoende cash op zak hebt en in bijna alle hotels kan je gewoon met Creditcard betalen, dus wel verstandig om een Creditcard mee te nemen.

    Fijne vakantie voor iedereen die nog naar het mooie Costa Rica gaan!!

  • erik

    we zijn net terug uit costa rica

    wij konden met onze rabopas bij alle banco nationaal filialen pinnen (alleen collones)

    en met de rabo card (credit card) bij de bcr bank dollars en collones pinnen

    wij hebben het super gehad

    fijne vac voor iedereen die nog gaat

    erik

  • TheRenske

    Wij zijn nu in CR

    ING doet het bij BAC

    Rabo doet het bij BAC en Banco International

    Zijn automaten in meeste grote steden te vinden, geen problemen mee gehad. je moet het alleen even weten :)

  • JoseL

    Het blijft lastig die pinpassen…

    Vertrouw er in ieder geval NOOIT op dat je bij het hotel wel met creditcard kunt betalen, zeker niet als je regelmatig bij kleinere lodges / ‘cabinas’ wilt overnachten want daar kun je bijna nooit met creditcard betalen. Wij hebben onze creditcard alleen kunnen gebruiken bij twee grotere hotels en dat zijn nou net voorbeelden van hotels die ik nooit iemand zou aanbevelen!

    Groetjes,

    José